دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام به روایت شیعی اشاره و در ادامه به منابع اهل سنت مواردی را عنوان کرد.

منافی پور با تاکید بر اینکه نمادسازی برای منحرف کردن از توحید بوده است که شیطان از ابتدای خلقت انجام داد گفت: مثلا با یک نماد صلیب دروغین در دنیا افکار خود را رواج می‌دهند. در چین کمونیست با یک نماد اژد‌ها می‌خواهند بگویند مقدرات دست اوست و آرزو کن و از او بخواه.

وی در ادامه به روایت اشاره کرد که امیرالمومنین (ع) درباره نماد شدن پیراهن عثمان به کذب بودن آن تاکید داشتند؛ زمانی که پیراهن عثمان را علم کردند ۷۰ هزار نفر بر آن گریه می‌کردند. امیرالمومنین فرمود این گریه مثل گریه برادران یوسف (ع) دروغ بود.

منافی پور ادامه داد: این پیراهن معظم بعد از شهادت سیدالشهدا (ع) بدست ائمه اطهار بود و در زمان جور ظالمان به تن میکردند و در روایات است که ظهور حضرت حجت با پیراهن صورت می‌گیرد. 

وی در پایان روایت دیگری اشاره کرد که براساس آن شب اول محرم پیراهن اباعبدالله (ع) بر عرش خدا آویزان می‌شود درحالی که خضاب به خون است. 

در این مراسم همچین احمد بابایی شاعر، نریمان پناهی و سید احمد واعظی به شعر خوانی و مداحی در رثای کربلا و روز عاشورا پرداختند.

گفتنی است کمیته‌هایی در حاشیه این اجلاس برگزار و آثار گرانقدر در بخش‌های مختلف با موضوع سیدالشهدا و پیراهن معظمشان مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
نعل خر چطور شانس بیشتر داره نماد شیطون نیست چون خر ه