مردم افغانستان همه ساله ارادت خود را به بنیانگذار انقلاب اسلامی نشان می دهند.

مردم افغانستان همه ساله در داخل و خارج از افغانستان سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی را گرامی می دارند. 

از دیدگاه مردم افغانستان، امام خمینی(ره) حامی همه ملل مستضعف جهان است که با تمام وجود از محرومان و پا برهنگان دفاع کرد و آنان را به بیداری فراخواند. 

امام خمینی (ره) مرجع دینی و سیاسی مردم افغانستان

حجت‌الاسلام والمسلمین فهیمی رئیس بنیاد رحمة للعالمین و فعال فرهنگی افغانستانی در این باره گفت مردم افغانستان پس از دریافت اخبار رحلت امام خمینی (ره) به صورت خودجوش مراسمات و محافل وصف ناپذیری را برقرار کردند. 

حجت‌الاسلام فهیمی افزود مردم افغانستان امام خمینی (ره) را مرجع دینی و سیاسی خود می دانستند و ایشان را حاکم شرع خود قلمداد می کردند. 

 رئیس بنیاد رحمة للعالمین در ادامه گفت ویژگی های خاص امام نیز از علت های دیگر ارادت ویژه مردم افغانستان به ایشان است. 

وی در این باره گفت دفاع از مستضعفان جهان، دفاع از مردم افغانستان در جنگ نابرابر در برابر شوروی، شخصیت جامع امام خمینی ره و حمایت از مردم افغانستان از ویژگی های خاص بنیانگذار انقلاب اسلامی است که موجبات ارادت روز افزون مردم افغانستان به ایشان شده است. 

امام خمینی (ره) ولی فقیه مردم افغانستان

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد طاهر مدرسی نماینده شورای علمای شیعه افغانستان در مشهد گفت شیعیان افغانستان خود را مقلد امام ره می دانستند که تبلور این تبعیت سیاسی و دینی را میتوان در خیزش های مردمی علیه شوروی دید به نحوی که پس از پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ ، ۴ روز پس از آن در ۲۶ بهمن ۵۷ مردم دره یوسف به پا خواستند. ۷ روز پس از این خیزش یعنی در ۳ اسفند ۵۷ مردم بلخ علیه شوروی قیام کردند و در ۲۴ اسفند نیز مردم هرات قیام خونینی علیه شوروی به پا کردند، در ۲۴ فروردین ۵۸ نیز مردم بلخاب و پس از آن در ولایات مرکزی افغانستان مردم دست به قیام زدند. 

حجت‌الاسلام مدرسی گفت مهم ترین عنصر ارادت و تبعیت مردم افغانستان از حضرت امام خمینی ره مرجعیت و ولایت ایشان است. 

امام خمینی ره در جایگاه ولایت فقیه که نایب امام معصوم است در قلوب مردم افغانستان جای گرفتند. 

نماینده شورای علمای شیعه افغانستان در مشهد افزود ایمان و معنویت امام راحل رضوان الله تعالی علیه، ساده زیستی و امت سازی امام (ره) نیز از دیگر علل ارادت مردم افغانستان به ایشان می توان برشمرد. 

آری عشق به امام خمینی(ره) و راه امام مهمترین دلیل افغانستانی‌ها برای حضور آنها در عرصه های مختلف جبهه حق علیه باطل بوده است. 

 مهاجرین افغانستانی در شب ۱۴ خرداد در حرم مطهر امام(ره) همه ساله جمع می شوند و یاد و خاطره خمینی کبیر را گرامی می‌دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار