استاندار بوشهر گفت: طرح توسعه بندر کنگان وارد مدار بهره‌برداری شد و در این طرح ضمن افزایش عمق کانال بندر کنگان به ۵ متر، مساحت حوضچه آن از ۶ به ۳۶ هکتار افزایش یافت.

احمد محمدی‌زاده در آیین افتتاح طرح‌های بندری استان بوشهر در گفت‌گو با خبرنگاران، یکی از تأکیدات مهم رئیس جمهور شهید را توسعه سیاست‌های اقتصاد دریا محور اعلام کرد و اظهار داشت: در این راستا در دولت آیت‌الله رئیسی در ۳۳ ماه، اقدامات مهم و تاثیرگذاری در عرصه طرح‌های اقتصاد دریا محور انجام شد.

وی طرح‌های بندری را از عوامل اساسی در کشور و توسعه در منطقه دانست و بیان کرد: دریا، بندر و حمل و نقل دریایی از عوامل مهم توسعه و پیشرفت کشور و استان‌های ساحلی است و در این راستا بوشهر با داشتن بیشترین مرز دریایی با خلیج‌فارس و طولانی‌ترین ساحل از ظرفیت مهمی در عرصه اقتصاد دریا محور به خود اختصاص داده است.

استاندار بوشهر از افتتاح طرح‌های بندری در استان خبر داد و بیان کرد: ۴ فروند شناور در بخش‌های جستجو و نجات دریایی، پایش و بازرسی زیست محیطی سواحل استان بوشهر وارد ناوگان دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر شد.

محمدی‌زاده اعتبار ساخت و راه‌اندازی ۴ شناور یاد شده را در مجموع ۵۴۴.۵ میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: طرح توسعه بندر کنگان وارد مدار بهره‌برداری شد و در این طرح ضمن افزایش عمق کانال بندر کنگان به ۵ متر، مساحت حوضچه آن از ۶ به ۳۶ هکتار افزایش یافت.

وی سرمایه‌گذاری طرح توسعه بندر کنگان را ۲۴۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: مجتمع بندری نگین یکی از طرح‌های مهم در توسعه بندر بوشهر محسوب می‌شود و در دسترسی به مجتمع بندری جاده ۹.۵ کیلومتر جاده طراحی شده که ۴.۲ کیلومتر آن افتتاح شد و مابقی هم تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

استاندار بوشهر از افتتاح اسکله بندر محمد عامری به طول ۹۰ متر خبر داد و بیان کرد: این طرح که از مطالبات مردم ساحل‌نشین تنگستان است افتتاح و یکی از خواسته‌های مردم محقق شد.

محمدی‌زاده بیان کرد: اسکله بندر محمد عامری با ۴۰ میلیارد تومان ساخته شده و نقش مهمی در افزایش تخلیه و بارگیری کالا در این بندر دارد.

وی افتتاح طرح تعمیر اساسی و حفظ وضعیت تأسیسات و ابنیه موجود در بندر بوشهر با ۳۰ میلیارد تومان را از دیگر طرح‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین آن طرح تعمیر اساسی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی شهید حقگو متناسب با استاندارد‌های روز دنیا و برای سفر‌های بین‌المللی افتتاح شده است.

استاندار بوشهر میزان سرمایه‌گذاری در ۵ طرح بندری افتتاح شده را افزون بر یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: ارزش روز این طرح‌ها افزون بر ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزیابی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.