مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ساخت موج شکن‌های طرح توسعه بندر کنگان به طول ۱۷۶۵متر به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمند زاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: طول کل موج‌شکن‌ها تعیین شده در طرح توسعه حوضچه بندر کنگان هزار و ۷۶۵ متر است که موج‌شکن اصلی (شرقی) ۱۳۲۵ متر و طول موج‌شکن فرعی (غربی) ۴۴۰ متر خواهد بود.

او افزود: با توجه به میزان بالای شناور‌های استفاده کننده از بندر و اسکله موجود کنگان و به منظور ساماندهی این بندر و ارتقاء وضعیت تردد و ورود و خروج کالا، طرح توسعه حوضچه بندرکنگان از هشت هکتار به ۳۶ هکتار با هزینه‌ای بالغ بر  ۱۷۰ میلیارد تومان، در دستور کار قرار گرفته است.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: افزایش چهار تا پنج برابری وسعت حوضچه آرامش بندر کنگان این امکان را فراهم می‌سازد تا شناور‌ها در دسته بندی‌های مختلف و در فاصله‌های ایمن در حوضچه ساماندهی شوند که این امر خود بیشترین تاثیرگذاری را در زمان بروز حادثه و به حداقل رساندن خسارات دارد.

ارجمندزاده گفت: اکنون حوضچه بندر کنگان قابلیت ورود شناور زیر هزار تن را دارد که بیشتر شناور‌های سنتی هستند و انتظار داریم با تکمیل طرح توسعه بندر تجاری کنگان، قابلیت ورود کشتی‌هایی با ظرفیت ٢٥٠٠ تا سه هزار تن به این بندر فراهم شود.

کنگان در ۲۲۰ کیلومتری جنوب بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.