معاون عمرانی استاندار سمنان محدودیت های مصرف برق در بخش صنایع ، کشاورزی و تجاری را اعلام و شهروندان را به مصرف بهینه برق دعوت کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: طبق ابلاغ وزارت نیرو و براساس مصوبه نشست اعضای تخصصی کارگروه مدیریت بحران استان در خصوص مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال، ۹ واحد تولیدی فولاد و سیمان و ۱۹ واحد تولیدی بزرگ پر مصرف استان سمنان در فهرست قطع خدمات برق زمان بندی شده ملی قرار گرفتند.

به گفته محمد حمیدی، شهرک‌های صنعتی استان نیز در قالب طرح مشترک شرکت توزیع نیروی برق، سازمان صمت، اتاق بازرگانی و شرکت شهرک‌ها در مدیریت مصرف برق، یک روز در هفته با قطع خدمات برنامه ریزی شده مواجه خواهند بود.

معاون استاندار سمنان علت این تصمیمات را پیش بینی افزایش پایدار و بلند مدت گرمای هوا تا ۲ درجه بیشتر از میانگین تابستانی در استان اعلام کرد و افزود: علاوه بر صنایع با نصب کنتور‌های هوشمند در دستگاه‌های اجرایی اگر صرفه جویی ۳۰ درصدی در ساعت اداری و صرفه جویی ۶۰ درصدی در ساعت غیر اداری رعایت نشود برق اداره یا سازمان مذکور بصورت خودکار قطع خواهد شد.

وی همچنین از پیشنهاد استان به مسئولان کشوری در خصوص افزایش زمان قطع برق چاه‌های کشاورزی از یک نوبت به دو نوبت در هفته برای مدیریت مطلوب مصرف برق و پیشگیری از اعمال محدودیت‌های خانگی خبر داد.

حمیدی از مردم هم خواست با توجه به افزایش روزانه مصرف برق بدلیل استفاده از وسایل سرمایشی، در خصوص استفاده و مدت زمان بهره گیری از کولر‌های گازی و آبی بعنوان پرمصرف‌ترین دستگاه‌های خانگی مصرف برق را کاهش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار