تحقق حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن صنعت نفت در بخش انرژی دولت شهید رئیسی

نماینده مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر توجه به اقتصاد دانش بنیان در رشد تجارت نفت و گاز پرداخت و گفت: دولت سیزدهم در راستای توجه به دیپلماسی انرژی به شرکت‌های دانش بنیان هم توجه ویژه‌ای کرد.

محمد وحیدی٬ نماینده مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر توجه به اقتصاد دانش بنیان در رشد صنعت نفت و گاز در دولت شهید رئیسی گفت: دولت سیزدهم به شرکت‌های دانش بنیان توجه ویژه‌ای کرد و تولیدات و تجهیزات تولیدی آن ها را در صنعت نفت و گاز وارد کرد.

وی با بیان این که شعار امسال در حوزه اقتصادی و بحث مشارکت مردمی است؛ گفت: باید به این نکته توجه کنیم که اگر اقتصاد اولویت است، پس تولید می‌تواند مهمترین تاثیر را در افزایش جایگاه کشور داشته باشد به این دلیل که تولید یک ظرفیت بالا دارد و می‌تواند بدنه اجتماعی را درگیر خودش کند. 

وحیدی در ادامه بیان کرد: تولید با ظرفیت بالایش می‌تواند سرمایه‌های مردم را در حوزه اقتصاد وارد کند. از ایرادات اساسی رهبر معظم انقلاب به شیوه تولید موجود در کشور این بوده که تولید به سمت مشارکت مردمی نرفته است.  این مسئله در دولت رئیس جمهور شهید جدی گرفته شد و به دانش بنیان‌ها به عنوان مرکز ثقل تولید توجه اساسی شد.

نماینده مجلس دوازدهم ادامه داد: تولید در این سال‌ها بیشتر به سمت شرکت‌های خصولتی و یا دولتی رفته است و عملا تسهیلات مورد نیاز واحد‌های کوچک مردمی برای راه اندازی کسب و کار به آن ها اعطا نشده است. 

وحیدی در ادامه بیان کرد: عدم پشتیبانی تسهیلاتی از واحد‌های تولیدی ضعف بزرگی است که می‌توانسته اقتصاد را در کشور ما رونق دهد؛ ولی ضعف بزرگی است که در اقتصاد شاهد آن هستیم. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: این عدم حمایت‌ها و کشیدن ترمز این بخش‌ها باعث شد که سرمایه مردم بیشتر به سمت بخش‌های غیرمولد و سفته بازی مثل بورس، طلا، سکه، دلار و ... سوق داده شود. در واقع مردم اقداماتی با سرمایه خود در این سال‌ها انجام می‌دادند که بیشتر واسطه گری بود.

این نماینده مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر این مسئله تاکید کرده اند که توجه به اقتصاد دانش بنیان توجه به اقتصاد مردمی است. شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در تمام عرصه‌های تولیدی در کشور رسوخ پیدا کنند و باعث افزایش راندمان تولید و همچنین کیفیت تولید شوند.  در دولت سیزدهم این موضوع جدی گرفته شد و این شرکت‌ها به صنعت نفت و گاز رسوخ پیدا کردند و حتی تجهیزات تولیدی آن ها به پالایشگاه‌های فراسرزمینی هم ارسال شد.

نماینده خراسان شمالی در مجلس دوازدهم ادامه داد: این شرکت‌های دانش بنیان در واقع اقدام به توسعه صنعت نفت و گاز بر پایه علم و فناوری روز دنیا در دولت شهید رئیسی کرده اند.

برچسب ها: دانش بنیان ، صنعت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار