وزیر کشور:

انواع فناوری‌ موجود برای ایجاد شهر هوشمند بکار گرفته شود

وحیدی گفت:برای ایجاد شهر هوشمند باید انواع فناوری‌ها به خدمت گرفته شود شمن اینکه طراحی خدمات در جهت ارائه خدمات برای شهرداری الکترونیک و به دنبال آن شهرهوشمند باشد.

احمد وحیدی وزیر کشور امروز در آیین افتتاح ۱۸۸ طرح مخابراتی و رونمایی از طرح شهرداری الکترونیک در سنندج اظهار کرد: شهر هوشمند از دریچه شهرداری الکترونیک می گذرد و باید انواع فناوری ها به خدمت گرفته شود و خدمات به گونه‌ای طراحی شود که زندگی را برای مردم تسهیل کند.

وزیر کشور با بیان اینکه  انجام طرح های مخابراتی گامی به سوی تحقق دولت الکترونیک است، افزود: بخشی از تحقق دولت الکترونیک بدون نقش برجسته شهرداری ها شکل نمی گیرد.

وی بر ضرورت توسعه ارتباطات تاکید کرد و گفت: در بحث سیما و منظر شهری هم باید، شهرهایی با معیارهای اسلامی و ایرانی داشته باشیم.

وحیدی در بخش دیگری از سخنانش به شهادت رئیس جمهور اشاره داشت و افزود: همه از جمله مردم کردستان داغدار شهادت آیت الله رئیسی هستیم و محبت مردم استان به ان شهیدبزرگوار موج می زند.

تعریف هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال پروژه مرتبط با اربعین در استان

مدیر مخابرات منطقه کردستان امروز در آیین افتتاح این طرح‌ها در سنندج اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل سیستم‌های مخابراتی، سیار، انتقال و فیبرنوری است که از اسفند سال گذشته تاکنون به بهره برداری رسید.

آزاد حکمت با بیان اینکه طرح‌ها در راستای تمرکززدایی و با هدف توسعه روستا‌ها اجرا شد، یاداور شد: امسال نیز هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال پروژه مرتبط با اربعین در نقاط مختلف استان تعریف شده که به بهره برداری خواهد رسید. 

رونمایی از طرح شهرداری الکترونیک

شهردار سنندج هم در این آیین راجع به طرح شهرداری الکترونیک صحبت کرد و گفت: توانستیم شهرداری الکترونیک را راه‌اندازی و پنج هزار و ۳۹۰ هکتار عکس برداری هوایی انجام دهیم.

سیدانور رشیدی یاداور شد: سامانه سنندج من، حمل و نقل، مدیریت شهری ۱۳۷ و ۱۲۵، داده نماها، سامانه نوبت دهی غیرحضوری، فرصت‌های سرمایه گذاری، برآیند راه اندازی شهرداری الکترونیک در سنندج است که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح، ۶۵ قرارداد با دفاتر پیشخوان منعقد می‌شود، ادامه داد: ۳۰۰ نیروی حجمی و چندین نیروی شرکتی در شهرداری سنندج داریم که امیدواریم تبدیل وضعیت شوند.

وزیر کشور صبح امروز در ابتدای سفر خود به استان از مجتمع فولاد کردستان در شهرستان بیجار بازدید و سپس با نخبگان این شهرستان دیدار کرد.

سخنرانی در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت و نشست با فرمانداران شهرستان‌های استان که محوریت این نشست برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است، از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر کشور به کردستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.