وزیر کشور:

سند توسعه بیجار با رویکرد کاهش مهاجرت و اشتغالزایی تهیه شود

وحیدی گفت: سند توسعه شهرستان بیجار مبنی با رویکرد کاهش مهاجرت و اشتغالزایی تهیه و تنظیم شود.

وزیر کشور ظهر امروز در جلسه با نخبگان شهرستان بیجار در سالن شهدای گمنام فرمانداری اظهار کرد: سال گذشته رشد مهاجرت از بیجار متوقف و معکوس شد و باید این مسیر را ادامه دهیم و طرح و برنامه‌ای برای بازگشت به این شهر پیاده شود.

احمد وحیدی با تاکید بر اینکه باید سند توسعه شهرستان مبنی بر کاهش مهاجرت و اشتغالزایی تهیه و تنظیم شود، گفت: آسیب‌های اجتماعی در بیجار به خصوص در حوزه اعتیاد و طلاق شناسایی و با برنامه ریزی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات واحد‌های صنعتی در حال پیگیری است، افزود: ۵۰۰ تن قیر و ۲۰ میلیارد تسهیلات به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد.

 نوسازی ناوگان ماشین الات فرسوده شهرداری بیجار، تسهیل مسیر مواصلاتی معادن، توسعه صنایع دستی بویژه در حوزه فرش و توانمندی بانوان از دیگر موضوعاتی که وحیدی در این جلسه به  آن اشاره کرد.

رشد جمعیت بیجار درسال گذشته مثبت شد

استاندار کردستان نیز در این نشست گفت: شهرستان بیجار با توجود وسعت گسترده جغرافیایی دارای جمعیت کمی است  و این یعنی یعنی جمعیت کنونی این شهر معادل سال ۳۵ است که باید در تخصیص بودجه و اعتبارات به این شهرستان تجدیدنظر شود.

اسماعیل زارعی کوشا گفت: خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ رشد جمعیت در این شهرستان مثبت شد و مهاجرت معکوس نیز رخ داد کما اینکه در بسیاری از روستا‌های شهرستان هم شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

وی بیان کرد: بیجار در حوزه دانش بنیان از جایگاه خوبی برخوردار است و در نمایشگاه اخیر بیشتر واحد‌ها به واحد‌های تولیدی بیجار اختصاص داشت.

زارعی کوشا در پایان عنوان کرد: انتقال آب از سد سیاراغ یک پروژه ۵ هزار میلیاردی است که در حال انجام است.

وزیر کشور صبح امروز در ابتدای سفر خود به استان از مجتمع فولاد کردستان در شهرستان بیجار بازدید کرد.

سخنرانی در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت و نشست با فرمانداران شهرستان‌های استان محوریت این نشست برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است، از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر کشور به کردستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار