جمعی از فرهیختگان و فعالان قرآنی افغانستان با معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کردند.

در گفت و گوی جمعی از فرهیختگان و فعالان قرآنی افغانستان با معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی بر تسهیل شرایط زیارتی آسان برای زائران خارجی تاکیدشد.

در این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی فقیه اسفندیاری گفت: یکی از وظایف اصلی ما این است که در جای جای دنیا به محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خدمت و شرایط زیارتی سهل و آسان را برای آنان فراهم کنیم.

وی افزود: امکانات ما محدود و انتطارات فراوان است و برای رسیدن به این مهم باید همه با هم قدم برداریم، از این رو پیشنهاد می‌کنم شرکت‌هایی شکل گیرد و صندوقی با کمک مردم و خیران تشکیل شود تا بتوانیم زیارتی آسان، ارزان و سهل را برای زائران و محیان اهل بیت (ع) در جای جای دنیا فراهم آوریم.

معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی گفت: هم اکنون زائران پاکستانی‌ها بیشترین زائرانی هستند که به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند و بیشتر نیز کم برخوردار هستند لذا طرحی پیشنهاد شد تا زائران کشور پاکستان با کمترین هزینه به زیارت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) مشرف شوند.

حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری همچنین با اشاره به آمادگی معرفی دانشجویان نخبه کشور افغانستان به دو دانشگاه علوم اسلامی رضوی و امام رضا (ع)، گفت: دانشجویان نخبه کشور افغانستان می‌توانند از شرایط بورسیه این دو دانشگاه استفاده کنند و در احیای امر اهل بیت (ع) قدم بردارند.

حجت‌الاسلام باقری رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات در خراسان نیز در این جلسه گفت: ما با برادران خود در کشور دوست و همسایه افغانستان احساس نزدیکی و دوستی می‌کنیم و این احساس برای همه اتباع و دوستداران اهل بیت (ع) وجود دارد.

نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) با محور رفع مسائل زائران بین‌الملل پارسال با مسئولیت وزارت امور خارجه، و امسال نیز دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس رضوی با هدف برنامه ریزی برای تسهیل زیارت و حل مشکلات زائران بین الملل برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.