بهره برداری از ۱۰ طرح عمرانی، شیلاتی، ورزشی و زیرساختی در جزیره قشم

با حضور استاندار هرمزگان ۱۰ طرح عمرانی و اقتصادی در جزیره قشم به بهره برداری رسید.

 استاندار هرمزگان گفت: جاده کمربندی شهر قشم به طول سه کیلومتر و ۸۰۰ متر به ارزش هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد قشم به بهره برداری رسید.

مهدی دوستی افزود: بهره برداری از راه روستایی دوربنی به سمت گامبرون به طول هشت کیلومتر و راه ساحلی روستای دولاب به طول سه کیلومتر در مجموع به ارزش ۵۲۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی به استان هرمزگان، طرح دیگر امروز بود.

وی گفت: با احداث این ۱۱ کیلومتر راه ساحلی جدید، دسترسی ساکنان بیش از۱۰روستا و صیادان غرب جزیره قشم به دریا آسان‌تر می‌شود.

دوستی گفت: امروز همچنین، مرحله توسعه شرکت تولیدی فانوس ماهیان قشم با ظرفیت تولید سالیانه ۶ هزار تن انواع کود‌های زیستی مایع و جامد و سرمایه‌گذاری۳۲۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: این شرکت برای ۲۱ تَن فرصت اشتغال مستقیم و برای هزار و۲۰۰ تَن به طور غیرمستقیم شغل فراهم کرده است.

استاندار هرمزگان گفت: سالن ورزشی روستای سرریگ به مساحت هزار و هشت متر مربع و سالن ورزشی رمکان به مساحت هزار مترمربع به همت اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان در مجموع با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال تکمیل شد و در اختیار ورزشکاران قرار گرفت.

مهدی دوستی افزود: امروز همچنین آغاز عملیات ۷۰۷ قطعه زمین با تلاش و همکاری منطقه آزاد قشم و بنیاد مسکن استان که برای واگذاری به متقاضیان دارای شرایط، آماده‌سازی شده، کلید خورد.

وی گفت: ۱۱۰ قطعه از این زمین‌ها در روستای گورزین، ۱۲۰ قطعه در روستای سرریگ و ۴۷۷ قطعه دیگر از طرح ملی مسکن جوانان نیز در شهر سوزا به متقاضیان تحویل می‌شود.

با اجرای این طرح یک شهر و ۹ روستای دیگر به اضافه پاسگاه دریایی و اسکله شیلات هم از نعمت آب آشامیدنی مناسب بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: این آبشیرینکن با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال ساخته می‌شود که خط انتقال آب موردنیاز این طرح به طول هشت کیلومتر در مرحله مناقصه قراردارد و ۲ باب مخزن بین راهی و ذخیره آن نیز با پیشرفت ۸۵ درصدی در دست ساخت است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار