مدیرعامل شرکت تولید روی بندرعباس گفت:این کارخانه طی هفته جاری نخستین شمش‌های روی خود را تولید و مجدد پس از یک وقفه ۲۰ ماهه به چرخه فعالیت بازگشت.

بهروز اکرمی مدیرعامل شرکت تولید روی بندرعباس با اشاره به اینکه این شرکت از ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ به دلیل مشکلات مختلف که عمده‌ترین آن تامین مواد اولیه بود، غیرفعال شد، افزود: رئیس جمهور شهید در سفر نخست خود (دیماه ۱۴۰۰) به استان هرمزگان دستور حل مشکل تامین مواد اولیه این شرکت را صادر کرد و اکنون با طرف شدن این مشکل، قادر به تولید شمش روی است.

وی با اشاره به مشکلاتی که منجر به غیرفعال شدن این کارخانه شده بود، گفت: نبود امکان تامین خاک روی به عنوان مواداولیه اصلی خط تولید شمش به دلیل کمبود خاک داخلی و نبود امکان رقابت با سایر شرکت‌ها جهت خرید از بورس به دلیل بُعد مسافت و همچنین هزینه بالای خاک وارداتی از جمله این مشکلات بوده است.

مدیرعامل شرکت تولید روی بندرعباس، با بیان اینکه  جهت ماندن در عرصه تولید نیازمند توجه ویژه ملی است، تاکید کرد: با روان‌سازی شرایط خرید مواداولیه از بورس دیگر شاهد غیرفعال شدن این شرکت نخواهیم بود.

اکرمی با بیان اینکه فعالیت مجدد شرکت تولید روی بندرعباس با حمایت‌های استانی و ملی رقم خورده است، ضمن قدردانی از توجه و همکاری قوه قضاییه، استاندار هرمزگان، دادگستری، سازمان صنعت، معدن وتجارت و همچنین تمامی دستگاه‌هایی که در فعال سازی مجدد این کارخانه همکاری کردند، گفت: امیدواریم این شرکت بتواند موجبات رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در استان را فراهم سازد.

کارخانه روی بندرعباس در سال ۱۳۷۷ با اولویت بخشی به صادرات محصول نهایی و حضور در بازارهای جهانی و ارز آوری بیشتر به بهره‌برداری رسید که در سال ۱۴۰۰ قبل از دولت سیزدهم به دلیل مشکلات مختلف از چرخه فعالیت خارج شد.

اما به دستور شخص رئیس جمهور شهید در سفر نخست به استان هرمزگان مشکلات این شرکت تا حدودی برطرف شد و چهارم تیرماه ۱۴۰۱ با حضور استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان احیا و آغاز به کار کرد.

محصولات تولیدی این شرکت کنسانتره روی و شمش روی است که ظرفیت سالیانه آن ۲۲ هزار و ۴۰۰ تن کنسانتره روی و ۱۸ هزار تن شمش روی است.

کارخانه روی بندرعباس در منطقـه ویژه اقتصـادی خلیج‌فارس و در کنار مجتمع آلومینیوم المهـدی به مسـاحت ۱۲ هکـتار واقـع شده اسـت که از شمال و غرب به پالایشگاه نفت، از جنوب و شرق به مجتمع آلومینیوم المهدی محصور می‌شود؛ 

بازگشت کارخانه روی بندرعباس به چرخه تولید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.