۴ محموله چوب قاچاق در بوکان کشف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴ محموله چوب قاچاق با وزن بیش از ۱۲ تُن چوب در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

اسماعیل عبدالله‌وند رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴ محموله چوب قاچاق با وزن بیش از ۱۲ تُن چوب و ۲ کوره زغال کشف و ضبط شده و با متخلفان و افراد سودجو طبق قانون برخورد قضایی صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از این محموله‌ها شامل ۳ تُن چوب درخت بلوط بود و متخلفان قصد داشتند محموله را از طریق این شهرستان به یکی از شهرهای اطراف منتقل کنند.

عبدالله‌وند اضافه کرد: در برخورد با سودجویان که با قطع غیرمجاز درختان جنگلی در عرصه‌های منابع طبیعی اقدام به تخریب می‌کنند، تعارف نداشته و با آنها قاطعانه برخورد خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را با شماره ۱۵۰۴به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

بوکان دارای ۱۳۲ هزار هکتار مرتع است که ۱۰۰ هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب و مابقی مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.

شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در این شهرستان ۳۰۰ هکتار جنگل متراکم و کم تراکم در مناطق کوهستانی این شهرستان منطقه ایل گورک و در محدوده روستا‌های زراندول، موسی و سارده کویستان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.