مجری طرح گیاهان دارویی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان به ۲ هزار هکتار رسیده که امسال در دیم زار‌ها هم این محصولات کشت شده است.

وحید قاسمیان مجری طرح گیاهان دارویی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۲ هزار هکتار در استان زیر کشت گیاهان دارویی است، گفت: هزار هکتار از این اراضی به کشت سماق اختصاص دارد که در شهرستان سردشت کشت شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌های استان، اضافه کرد: ۱۶۵ هکتار از اراضی استان در دیم‌زار‌ها زیرکشت محصولاتی، چون زیره سبز، سیاه دانه و بالنگو (قَرَه بَزَرَک) قرار دارد.

مجری طرح گیاهان دارویی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: دیم‌زار‌های شهرستان‌های ارومیه، نقده، سردشت، تکاب، چایپاره، باروق، شاهیندژ، سلماس و مهاباد از جمله شهرستان‌هایی هستند که زیر کشت این محصولات هستند.

وی با بیان اینکه بذر‌های متنوعی برای کشت در استان تهیه شده، بیان کرد: علت تمرکز براین سه گیاه این است که نیاز به آبیاری کمی دارند و با ۲۰۰ میلی‌متر می‌توان حتی گیاهی مثل زیره سبز را برداشت کرد.

قاسمیان با بیان اینکه آذربایجان‌غربی یکی از مهمترین رویشگاه‌های گیاهان دارویی در کشور است، ادامه داد: در زمینه کشت بالنگو نیز با توجه به ظرفیت مناطق اقدام به کشت شده و توزیع بذر نیز رایگان بوده و در اراضی شیب دار کشت شده است.

وی اظهار کرد: پارسال در این راستا ۳۵ هکتار گل محمدی کشت شد که نهال‌های آن خریداری و در اختیار متقاضیان قرار گرفت و اوایل فروردین کشت شده است.

مجری طرح گیاهان دارویی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: استانداردی برای این موضوع تعریف شده بود که برای هر هکتار هزار و ۶۰۰ نهال در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.