مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: پروژه هتل بزرگ فرودگاهی، ترمینال ۲۴ هزار متر مربعی، ساخت کارگو و آشیانه بار و مجموعه رفاهی و گردشگری چهار طرح بزرگ این فرودگاه است که اکنون آماده نقش‌آفرینی بخش خصوصی شده است.

آذری گفت: فرودگاه‌ها در سراسر جهان نه صرفا مکانی برای نشست و برخاست هواپیما بلکه فرصتی برای نقش آفرینی موثر بخش خصوصی است بر این اساس پروژه هتل فرودگاهی، مجتمع رفاهی تفریحی و هایپر مارکت به عنوان مهمترین فرصت سرمایه گذاری فرودگاه تبریز شناسایی و در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی در توضیح جذابیت و اهمیت این طرح سرمایه گذاری گفت: موقعیت جغرافیایی ممتاز فرودگاه تبریز و رغبت مسافران استان‌های همجوار و استقبال آنان از مراکز مذکور و عدم وجود مراکز مشابه در منطقه شمال غرب تبریز و دسترسی به جاده‌های شهر‌های همجوار و همچنین قطب صنعتی و گردشگری بودن شهر تبریز و تردد گردشگران و صاحبان صنایع کشور از مسیر‌های هوایی نیاز به ساخت هتل فرودگاهی در زمین به مساحت ۳۰هزار متر مربع را برجسته کرده است.

آذری در خصوص اهمیت ساخت ترمینال جدید فرودگاه تبریز هم گفت: فرودگاه تبریز اکنون رتبه سوم پرواز‌های بین المللی فرودگاه‌های کشور را در اختیار دارد و بیشتر شرکت‌های هواپیمایی کشور پرواز‌های خود را به صورت برنامه‌ای یا موردی از این فرودگاه انجام می‌دهند.

وی افزود: با توجه به آمار رو به رشد پرواز و مسافر فرودگاه تبریز در چند سال گذشته ساخت ترمینال جدید می‌تواند نقش بسیار مهمی در نقش آفرینی این فرودگاه در توسعه اقتصادی استان ایفا کند.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی در خصوص ترمینال بار هوایی (کارگو) فرودگاه تبریز گفت: وجود کارخانه‌های متعدد و فراوانی مانند چرم سازی، شکلات سازی و فرش بافی در شهر تبریز و با در نظر گرفتن سهم عمده بخش خصوصی در اقتصاد استان (بیش از ۹۰ درصد) و همچنین آماده بودن کامل فرایند کمرگی ورود و خروج بار در فرودگاه تبریز ضرورت توسعه کارگو و ساخت سوله این فرودگاه را توجیه می‌کند.

آذری گفت: طرح گردشگردی فرودگاه تبریز به مساحت هشت هکتار به عنوان یک طرح زود بازده شامل فضای سبز گردشگری، رستوران، آلاچیق‌های تفریحی، زمین‌های ورزشی نیز به عنوان چهارمین طرح سرمایه گذاری معرفی شده است.

برچسب ها: هواپیما ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.