رهاسازی ۶۰ هزار قطعه بچه ماهی کپور در آب بندان‌ها و منابع آبی خاش

رییس‌ اداره شیلات خاش سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم، با مساعدت اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان آب‌های داخلی، در فاز نخست بیش از ۶۰ هزار قطعه بچه ماهی کپور معمولی در آب بندان‌ها و منابع آبی این شهرستان، رهاسازی شد.

آرمان شهنوازی  اظهار کرد: با هدف ترویج فرهنگ تولید و مصرف آبزیان، کمک به افزایش درآمد و تأمین نیاز پروتئینی سالم با هزینه پایین برای خانوارهای روستایی، این اقدام انجام شده است.
وی با بیان اینکه در روزهای آینده تعدادی دیگر از منابع آبی خاش ماهی دار خواهند شد، بیان کرد: برنامه ریزی جهت ماهی دار کردن استخرهای دومنظوره ذخیره آب کشاورزی - پرورش ماهی انجام شده و بزودی توزیع ماهی گرمابی بین بهره‌برداران بخش شیلات این شهرستان انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۱۶۸ باب استخر با قابلیت پرورش در خاش وجود دارد، افزود: هم اکنون حدود نیمی از آن‌ها فعال بوده و به فضل الهی در فصل جاری پرورشی تلاش خواهیم کرد تعداد استخرهای پرورشی فعال را افزایش دهیم.
رئیس اداره شیلات خاش خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان، برنامه افزایش تولید بواسطه ساخت مجتمع‌های صنعتی نیمه مداربسته پرورش ماهی در دستورکار قرار گرفته که به صورت مستقیم و غیرمستقیم باعث افزایش تولید و اشتغال در بخش شیلات شهرستان می‌شود.
وی گفت: شهرستان خاش به علت قرار گرفتن در دامنه‌های جنوبی آتشفشان نیمه فعال تفتان و آب و هوای مساعد، ظرفیت‌های شیلاتی بسیار زیادی دارد و از این رو از شهرستان های موفق استان در زمینه تولید انواع آبزیان بوده و عمده‌ترین آبزیان تولیدی در این منطقه شامل ماهیان پرورشی از جمله قزل‌آلا و ماهی کپور معمولی و کپور علفخوار یا آمور است.

برچسب ها: ماهیان ، شیلاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.