ضرر و زیان مردم با اختلاف بین سازمان تاکسیرانی و اتحادیه تعاونی تاکسیرانان اندیمشک

۲ سال است که سازمان تاکسیرانی و اتحادیه تعاونی تاکسیرانان اندیمشک با یکدیگر تفاهم نداشته و این اختلاف موجب زیان مردم شده است.

لیست مصوب افزایش ۳۵ درصدی کرایه‌های تاکسی درون شهری بعد از گذشت بیش از ۲ ماه از سال جدید از سوی شورای اسلامی شهر اندیمشک به تصویب رسید که اعتراض شهروندان و تاکسی داران شهری را در پی داشت.

برخی از شهروندان با بیان اینکه بیشتر از نرخ مصوب کرایه پرداخت می‌کنند، خواستار برخورد با تاکسی داران متخلف شدند، تاکسی داران نیز با ابراز نارضایتی نرخ‌های مصوب را نپذیرفته و بیان کردند نرخ‌ها بر مبنای مسافت‌های در نظر گرفته شده تعیین نشده و عادلانه نیست.

احسان رضایتی رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر در خصوص اعتراض شهروندان و تاکسی داران شهری گفت: در همه شهر‌ها شورای قیمت گذاری وجود دارد و طبق قانون جهت تعیین نرخ جدید کرایه تاکسی‌های شهری جلسه‌ای به میزبانی سازمان تاکسیرانی با حضور نماینده شورای اسلامی شهر به عنوان ناظر، نماینده اتحادیه تعاونی تاکسیرانی، نماینده تاکسی‌های تلفنی، نماینده خط ها، ارزیاب مالی و ... تشکیل می‌شود.

او افزود: در این جلسه قیمت‌های جدید با توجه به مسافت‌ها و نرخ پارسال، نرخ تورم، هزینه‌های تاکسی، هزینه‌های راننده، میانگین سرعت و طول سفر جهت تعیین نرخ جدید در نظر گرفته می‌شود و بعد از بررسی‌ها نرخ جدید به توافق اعضای جلسه می‌رسد که در شهرستان اندیمشک از این خبر‌ها نیست.

آقای رضایتی ادامه داد: سرپرست سازمان تاکسیرانی وظیفه دارد پس از تایید نرخ جدید از سوی نماینده شورا در جلسه نرخ گذاری، صورتجلسه را تحویل شهردار دهد تا آن را تایید و جهت تصویب در کمیسیون مربوطه به شورای شهر ارسال کند.

رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر اندیمشک اضافه کرد: در جلسه نهایی تصویب نرخ کرایه‌ها که از سوی شورای شهر برگزار می‌شود، نماینده شورای اسلامی شهر در تاکسیرانی جزئیات جلسه را مطرح می‌کند و اعضای شورا نظرات خود را ارائه داده و در نهایت کرایه نهایی تاکسی‌های شهری در سال جدید مصوب می‌شود.

رضایتی نرخ کرایه تاکسی‌های شهری در اندیمشک را «سلیقگی» دانست و گفت: از زمانی که «احمد جعفرزاده» به سرپرستی سازمان تاکسیرانی منصوب شده هیچگونه جلسه‌ای با من که نماینده شورا هستم برگزار نمی‌کند، این مسئول شخصا نرخ پیشنهادی خود را به شهردار پیشنهاد داده و شهردار نیز نرخ پیشنهادی او را به شورا اعلام می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اندیمشک یادآور شد: امسال مسئول سازمان تاکسیرانی افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی‌های درون شهری را پیشنهاد داده که من به دلیل اینکه ۲ سال است در جلسه تاکسیرانی حضور ندارم، نرخ‌ها را کارشناسی شده ندانسته و به مصوبات او رای مثبت ندادم.

رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر اندیمشک گفت: با توجه به شاخص ۳۵ درصدی تورم در سراسر کشور و نرخ کرایه تاکسی در دیگر شهرها، افزایش قیمت در نرخ جدید منطقی بوده، اما مسافت در برخی مسیر‌ها در نظر گرفته نشده و همچنین تصویب پول خُرد در نرخ جدید، مشکلاتی را میان شهروندان و تاکسی داران به وجود آورده است.

رضایتی افزود: مسئول سازمان تاکسیرانی علاوه بر دعوت نکردن از نماینده شورا در جلسات با اتحادیه تعاونی تاکسیرانی نیز تفاهم نداشته و اختلافات فراوانی میان سازمان و اتحادیه وجود دارد که نارضایتی از این مسئول از سوی رئیس شورای شهر بار‌ها به شهردار منتقل شده است، اما تاکنون نتیجه‌ای در پی نداشته است.

رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر گفت: نارضایتی شهروندان و تاکسی داران در جلسه رسمی شورای شهر مطرح شده، در این جلسه تمام اعضای شورای شهر بیان کردند نرخ‌ها قابل اصلاح هستند و به زودی قیمت‌ها مجددا توسط شورا بررسی و اصلاح خواهد شد، همچنین ضرورت دارد شهرداری و تاکسیرانی با انجام دادن کار کارشناسی و تخصصی تلاش کنند با چنین مشکلاتی مواجه نشویم.

احمد جعفرزاده مسئول سازمان تاکسیرانی شهرستان اندیمشک، در خصوص مشکلات به وجود آمده پاسخی نداد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.