استقلال انتقال خون استان در انجام آزمایشات غربالگری و ویروسی

رئیس سازمان انتقال خون کشور گفت: آزمایش های غربالگری و ویروسی در انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد مستقل شده و دیگر نیاز به ارسال به استان فارس ندارد.

جمالی دربازدید از انتقال خون استان در یاسوج گفت: این کار بسیار خوبی است که الان دیگر تجهیزات در پایگاه های انتقال خون سراسر کشور یکسان شده است.


وی ادامه داد: از لحاظ آماری نیز ذخیره خون از چهار و نیم روز به ۱۲ روز افزایش یافته که کار دیگری است که در این دولت انجام شد.


رئیس انتقال خون کشور به انجام آزمایش نت که به صورت مولکولی انجام می شود اشاره کرد و افزود: قبلا از انجام این آزمایشات ، شاید با ورود خون به فردی دیگر ویروسی وارد می شد ، اما با انجام این آزمایش ها از ورود هر گونه ویروس و بیماری جلوگیری می شود.


جمالی افزود: ۲۰ سال آرزوی این چنین آزمایش هایی را در تاریخ انتقال خون داشتیم که خوشبختانه با انجام این کار ورود بیماری به بدن به صفر رسیده است.


رئیس انتقال خون کشور با بیان اینکه برای اولین بار به صورت ۱۰۰ درصد می توانیم نیازهای خونی بیمارستان ها را تامین کنیم ، گفت: قبلا از هر ۱۰۰ درخواست ، حتی ۲۰ مورد را نمی توانستیم اجرا کنیم اما الان با قاطعیت می توانیم همه آنها را تامین کنیم.


مدیر‌کل انتقال خون استان هم گفت: ساختمان جدید انتقال خون استان با تخصیص ۲۰ میلیارد تومان به زودی به اتمام می رسد.


رضایی افزود: این ساختمان پیشرفت کاری خوبی دارد که الان در مرحله کناف کاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.