اولین نشست تبیینی، توجیهی رابطین عفاف و حجاب دستگاه‌های اجرایی استان با هدف بررسی وضعیت عفاف و حجاب ادارات در صدا و سیمای مرکز قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام احمدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در نشست تبیینی، توجیهی رابطین عفاف و حجاب دستگاه‌های اجرایی استان گفت: طبق مبنای عقلی و شرعی انسان ملزم به رعایت حجاب و عفاف است که این پوشیدگی وجه تمایز آدمی با حیوان می‌باشد و به فرموده علامه شهید مطهری اگر بی حجابی تمدن است، حیوانات از همه‌ی موجودات متمدن‌تر می‌باشند، لذا پوشیدگی و عفاف از اوّلیات و بدیهیات عقلی زندگی بشر است.

حجت الاسلام احمدی افزود: مردم فهیم ایران با فتنه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشف حجاب مقابله خواهند کرد و در صورت ترویج ویروس بی حجابی و افزایش آن در جامعه عواملی همچون خشونت علیه زنان و آمار طلاق افزایش و آمار ازدواج و فرزندآوری کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این زمینه کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی الگوی رعایت عفاف و حجاب سایر مردم می‌باشند و رعایت عفاف و حجاب توسط این عزیزان تاثیر به سزایی بر روی جامعه خواهد گذاشت.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اضافه کرد: دشمن جنگ چند جانبه و ترکیبی را علیه مردم شریف ایران به راه انداخته است و از طرفی با تحریم‌های اقتصادی و تهدید‌های نظامی، از طرف مهم‌تر با جنگ فرهنگی و رسانه‌ای سعی در ایجاد یاس و نا امیدی در کشور را دارد ولی مردم با درایت و با تیزبینی و همت مضاعف پشت انقلاب و رهبری ایستاده اند.

حجت الاسلام احمدی تاکید کرد: قرارگاه ۲۱ تیر با هدف بررسی وضعیت عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی استان قزوین و شهرستان‌های تابعه شروع شده است که در اولین مرحله ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاخص‌های رعایت عفاف و حجاب را به ادارات ابلاغ کرد؛ همچنین کاربرگ‌های خوداظهاری وضعیت عفاف و حجاب برای ادارات ارسال شد که امید است تا هفته آینده این کاربرگ‌ها به طور دقیق تکمیل گردد و در ادامه ما بازرسی‌هایی را بطور نامحسوس و محسوس به جهت راستی آزمایی خوداظهاری‌ها در هفته‌های آتی خواهیم داشت.

انبارلوئی مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان قزوین بیان کرد: پوشش و حجاب در قرون پیشین در کل دنیا بیشتر بوده است و به عنوان یک اصل انسانی پذیرفته شده بوده است ولی با ایجاد نظام سرمایه داری و تغییر سبک زندگی به سمت مصرف گرایی این نظام برای رسیدن به اهداف خود برهنگی، فمنیستی و سایر رذایل اخلاقی را باب کرد و این سبک زندگی چرخ نظام سلطه و سرمایه داری را می‌چرخاند.

 انبارلوئی گفت: هدف نظام سلطه بعد از ترکیه، ایران بود و همانگونه که شاهد بودیم در برابر ۸ سال دفاع مقدس ما ۷ سال دفاع فاطمی در مقابله با کشف حجاب رضا خانی را داشتیم و مردم متدین ایران با فهم و درایت و اعتقاد به عفاف و حجاب در مقابل این انگیزه‌های شوم نظام سلطه ایستادگی کردند.

وی افزود: دین مقدس اسلام و تشیع امروزه در بین مردم دنیا در حال گسترش و افزایش محبوبیت است، زیرا انسانیت و عقلانیت مبنای آن است و ما شاهد آن هستیم که با وجود حمایت‌های آمریکا از رژیم منحوس صهیونیستی یکباره ۲۰۰ دانشگاه از جنبه انسانی به حمایت مردم مظلوم فلسطین بر میخیزند یا صدای مرگ بر آمریکا را به زبان فارسی در ژاپن می‌شنویم و این‌ها نشان دهنده تقابل بین جبهه حق و باطل و پیروزی جبهه تشیع در بین جوامع است.

در انتهای این نشست رابطین عفاف و حجاب دستگاه‌های اجرایی استان به بیان موانع و مشکلات حوزه عفاف و حجاب موجود در اداره خود و ارائه راهکار‌های عملی و نظرات و پیشنهادات خود در خصوص اجرای هرچه بهتر قرارگاه ۲۱ تیر در سال جدید پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.