اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، برای اولین‌بار در سطح ادارات راهداری کشور نسبت به طراحی و ساخت دستگاه شست وشوی خطوط جاده‌ای اقدام کرد.

مصطفی عزیزی اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از طراحی و ساخت اولین دستگاه شست وشوی خطوط جاده‌ای با روشی نوین و الگوبرداری از نمونه‌های خارجی، با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در یزد خبر داد و گفت: این دستگاه علاوه بر تسریع در شست وشوی خطوط و ماندگاری و افزایش طول عمر و بهره‌وری آنها، موجب صرفه‌جویی تا ۸۵ درصد در هزینه‌های خط کشی خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان یزد در مرکز کشور بخش مهمی از کریدور شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب کشور را پوشش می‌دهد، افزود: به دلیل شرایط جغرافیایی استان، کمبود بارش، وجود کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی در بخش‌های مهمی از مسیر و... بخش عمده‌ای از خط‌کشی‌های انجام شده که برای اجرای آن هزینه‌های بسیاری صرف شده است، در مدت‌زمان کوتاهی دچار تیرگی و سیاه‌شدگی می‌شود.

عزیزی تصریح کرد: این امر موجب می‌شود خطوط ترافیکی در مدت‌زمان کمتری نسبت به طول عمر مفید خود نیازمند احیا شده و در صورت عدم احیا عملاً کارایی موردنظر را از دست می‌دهند.

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل قیمت بالای رنگ، رنگ‌آمیزی مجدد هزینه زیادی در پی داشته و مقرون‌به‌صرفه نیست، ضمن اینکه در صورت این رنگ‌آمیزی‌های مجدد خط‌کشی‌ها از استاندارد موردنظر ضخیم‌تر شده و در اثر عبور وسایل نقلیه و سایش، زودتر از موعد دچار لایه‌برداری از رنگ و تخریب سطح خط‌کشی می‌شود.

وی یکی از دلایل عمده تصادفات را نبود خط‌کشی یا کم‌رنگ بودن آن عنوان کرد و گفت: خط‌کشی‌ها تقریباً یک تا دو ماه پس از اجرا به دلیل آلودگی محیط، فعالیت کارخانه‌های مجاور، عبور لاستیک ماشین از روی آنها و کمبود بارش دچار سیاهی می‌شوند و کم‌شدن دید در مسیر به‌خصوص در هنگام شب نیز برای رانندگان خطر بزرگی به همراه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار