فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به آثار منفی آسیب‌های اجتماعی از جمله کاهش احساس امنیت در جامعه، گفت : امروز دیگر نمی‌توان تنها با افزایش مجازات‌ها، در پی کاهش جرائم و کنترل آسیب‌های اجتماعی بود، بلکه باید راه حل علمی و عملی برای آنها پیدا کرد.

مهدی حاجیان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در همایش ملی پیشران‌های سرکش اجتماعی، آسیب‌ها و جرائم که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، گفت : امروز یکی از مطالبات جدی و به حق مردم برخورد با آسیب‌های اجتماعی به عنوان عامل تهدید کننده امنیت جامعه است.

وی ادامه داد: در همین راستا پلیس خدمتگزار مصمم‌تر از همیشه تلاش می‌کند تا علاوه بر مقابله با آسیب‌های اجتماعی، شرایطی برای کاهش و یا رفع آنها نیز فراهم کند که خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی هم در این خصوص انجام گرفته است.

حاجیان با بیان اینکه امروز باید با روش‌های نوین به مقابله با جرائم پرداخت، بر شناسایی کانون‌های تشکیل جرم تاکید کرد و گفت: اگر این کانون‌ها شناسایی شوند، می‌توان برنامه‌های علمی را هم برای مهار آن‌ها تدوین کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از همین آسیب‌های پیشران و سرکش اجتماعی در استان کرمانشاه موضوع سرقت بود که توانستیم با انجام اقدامات پیشگیرانه نه تنها آن را کنترل کنیم، بلکه آن را ۱۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهیم.

وی ادامه داد: امروز دیگر نمی‌توان تنها با افزایش مجازات‌ها، در پی کاهش جرائم و کنترل آسیب‌های اجتماعی بود، بلکه باید راه حل علمی و عملی برای آنها پیدا و طبق برنامه طراحی شده حرکت کنیم.

سردار حاجیان افزود: یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه بالا بودن میزان تصادفات دورن شهری بود که برای متوقف کردن آن تصمیم گرفتیم قرارگاه کاهش تصادفات را از پشت میز به داخل شهر و خیابان ببریم و از نزدیک علل را جستجو و برای رفع آن چاره اندیشی کنیم.

رئیس پلیس استان کرمانشاه یادآوری کرد: این اقدام ثمربخش بود و توانستیم با اصلاح برخی نقاط هندسی، اصلاح روشنایی معابر، نصب سرعت‌کاه و... سوانح منجر به جرح و فوت و حتی خسارتی را کاهش دهیم.

وی اعتیاد را یکی دیکر از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: برای این موضوع هم تا جایی که امکان پذیر بوده پلیس ورود کرده و امروز نوبت دیگر دستگاه‌های متولی است تا با فراهم کردن محیط‌های نگهداری این افراد زمینه‌ای فراهم کنند تا همه این افراد جمع آوری و اقدامات بازپروری آنها برای شروع زندگی دوباره انجام گیرد.

حاجیان با اشاره به رویکرد ایجابی و اجتماعی فرهنگی پلیس، یادآور شد: در عین حال برخورد‌های قهری و سلبی با افراد مجرم نیز همچنان با جدیت در دستور کار قرار دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.