آغاز ساخت چهار میلیون واحد نهضت ملی مسکن

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از آغاز ساخت چهار میلیون واحد نهضت ملی مسکن تا مرداد سال آینده خبر داد.

محمدعلی زهره ای، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در حاشیه دیدار با استاندار کرمانشاه با اشاره به روند خوب ساخت و ساز‌های طرح نهضت ملی مسکن گفت : در حال حاضر کار ساخت ۲.۶ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها پیشرفت‌های متعددی دارند، گفت: برخی واحد‌ها آماده تحویل است و برخی تازه شروع به کار کرده اند. بطور مثال تا دو ماه دیگر ۷۰ هزار واحد در استان قم تحویل متقاضیان می‌شود.

زهره‌ای با اشاره به تعهد دولت سیزدهم مبنی بر ساخت چهار میلیون واحد مسکونی، گفت: به یاری خداوند تا مرداد سال آینده کار ساخت چهار میلیون واحد آغاز شده و ما به تعهد خود در این زمینه عمل می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر برای شروع ساخت مابقی واحد‌ها در برخی استان‌ها با کمبود زمین مواجه بوده و پیگیر رفع آن هستیم، اما به یاری خداوند تا پایان مرداد سال آینده به تعهدات خود در این زمینه عمل می‌کنیم.

وی افزود: تا مرداد سال آینده حدود دو میلیون واحد از مجموع چهار میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان تحویل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: خوشبختانه این طرح تاکنون خوب پیش رفته و ساخت بیش از ۲.۶ میلیون واحد مسکونی در کشور شروع شده است.

محمدعلی زهره‌ای، اظهار کرد: تا پایان مرداد سال آینده که پایان دولت سیزدهم بود و با شهادت آیت الله رییسی زودتر رقم خورد، ما به تعهدات خود یعنی ساخت چهار میلیون واحد عمل کرده و ساخت وساز این چهار میلیون واحد با پیشرفت‌های مختلف در کشور آغاز می‌شود.

زهره‌ای با بیان اینکه در این طرح دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلفی درگیرند، گفت: موفقیت این طرح جای تقدیر از تمامی دستگاه‌های مربوطه، شبکه بانکی، استانداران، فرمانداران و ... دارد و امیدواریم همکاری‌ها بیشتر شده و این طرح با سرعت بیشتری اجرایی شود.

وی افزود: در حوزه حمل‌ونقل هم اقدامات خوبی در سطح کشور در بحث کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب در حال انجام است که امیدواریم با همکاری مسئولین کشور کار با سرعت بیشتری پیش رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برخی استان‌ها ویترین کشور هستند، گفت: کرمانشاه به عنوان یک استان مرزی که در مسیر اربعین قرار دارد یکی از این استانهاست و باید ویژه‌تر دیده شود و آماده هرگونه همکاری برای پیشبرد پروژه‌های راه و مسکن در این استان هستیم و انتظار همکاری بیشتر از مسئولین استان را داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: هر کاری که لازم باشد برای راه‌اندازی «شهرک فناوری» کرمانشاه انجام می‌دهم.

محمدعلی زهره‌ای با ابراز خرسندی از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و فناور کرمانشاه گفت: لازم است زمینه و بستر لازم برای توسعه فعالیت این شرکت‌ها و جوانانی که در آنها مشغول به کار هستند، فراهم شود.

وی با بیان اینکه آینده کشور به دست همین جوانانی که برخی از آنها ناشناخته هستند رقم می‌خورد و ایران را همین نخبگان می‌سازند، اظهار کرد: باید بستر کار را برای توسعه فعالیت این قشر که فرزندان ما هستند، فراهم کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی یکی از بستر‌های مهمی که می‌تواند به توسعه فعالیت شرکت‌های فناور کمک کند را شهرک فناوری دانست و خاطرنشان کرد: وجود این شهرک برای کرمانشاه یک نیاز اساسی و الزام است.

زهره‌ای خاطرنشان کرد: هر کاری که لازم باشد برای راه‌اندازی این شهرک فناوری در کرمانشاه انجام خواهیم داد و نباید اجازه بدهیم راه‌اندازی این شهرک درگیر کش و قوس‌های اداری شود.

وی از مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه خواست هر آنچه که لازم است برای تسهیل فعالیت این شهرک انجام شود و افزود: با توجه به اینکه راه‌اندازی این شهرک اعتبارات مصوبی نیز در سفر شهید آیت‌الله رئیسی به کرمانشاه داشته، پیگیری‌هایی برای کمک به تامین بودجه این شهرک از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام خواهم داد.

زهره‌ای اضافه کرد: هر مجوزی هم که برای راه‌اندازی این شهرک نیاز است صادر خواهد شد و جهاد دانشگاهی نیز باید به سرعت سراغ اجرایی کردن کار برود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی بر لزوم تسریع در راه‌اندازی این شهرک تاکید کرد و گفت: قطعا در سفر بعدی خود به کرمانشاه بار دیگر وضعیت شهرک فناوری استان را پیگیری خواهم کرد و امیدوارم تا آن زمان پیشرفت خوبی صورت گرفته باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.