ساخت ۵۵۰ واحد مسکن بهزیستی در کرمانشاه

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح نهضت مسکن در این سازمان از ساخت ۵۵۰ واحد مسکن بهزیستی در این استان خبر داد.

صفدر مظفری گفت: تأمین مسکن مددجویان بهزیستی همواره یکی از سیاست‌های مهم این سازمان بوده به صورتی که اولویت این موضوع با خانواده‌های دارای معلول، افراد سرپرست خانواده و زنان سرپرست خانوار است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه گفت: از سال ۸۹ تأمین مسکن مددجویان بهزیستی در قالب طرح نهضت مسکن در این سازمان آغاز شد که تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ساخته و تحویل مددجویان استان کرمانشاه شده است.

صفدری بیان کرد: در حال حاضر ۵۵۰ واحد مسکونی دیگر برای مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه در شهر‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد‌غرب، دالاهو، پاوه و... در حال ساخت است که امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن ساخته و تحویل متقاضیان شود.

وی ادامه داد: اولویت ساخت و واگذاری واحد‌های مسکونی با خانواده‌های دارای یک و چند معلول، زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های دارای چند قلو و افرادی است که علاوه بر تحت پوشش بودن سازمان بهزیستی سرپرست خانواده نیز هستند تا بتوانیم در این حوزه کمک حال این خانواده‌ها باشیم.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر طرح نهضت مسکن بهزیستی، ۹ هزار مددجوی این سازمان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از آنها واجد شرایط تشخیص داده شدند و با همراهی بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان کرمانشاه در حال تکمیل پرونده‌های آنها برای جانمایی واحد‌ها در پروژه‌های مختلف هستیم که تاکنون ۱۰ درصد این افراد پرونده آنان تکمیل شده است.

صفدری خاطرنشان کرد: مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه علاوه بر دریافت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات با نرخ سود پایین‌مدت از شرایط بازپرداخت ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته با کمک‌های سازمان بهزیستی استان کرمانشاه ۱۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات برای ودیعه مسکن به مددجویان بهزیستی پرداخت شده است که شرط دریافت این ودیعه دارای قوانین ویژه است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد: ساخت واحد‌های مسکن مددجویان بهزیستی با کمک بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، خیرین و آورده مددجویان از طریق واگذاری زمین و یا ساخت خانه انجام می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.