استاندار در ستاد ساماندهی سواحل گیلان گفت: آزادسازی حوزه ساحل به معنای ولنگاری یا هرج و مرج نیست و با قاطعیت با هنجارشکنان برخورد می‌شود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۹ خرداد ماه) در جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‌های ساحلی باید به وظایف خود به درستی در حوزه ساماندهی عمل کنند، گفت: فرمانداران شهرستان‌های ساحلی باید با دسته بندی اعلام شده، گزارش عملکرد و برنامه‌های جاری خود در حوزه سالمسازی سواحل را به استانداری ارائه دهند.

او با تأکید بر لزوم توجه به اجرای اقدامات فرهنگی در حوزه سواحل افزود: در شهرستان‌های ساحلی باید طرح سالمسازی به طور کامل با رعایت همه موازین فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر سبک ایرانی اسلامی، اجرایی شده و در کنار این طرح به مباحثی همچون عرضه محصولات صنایع دستی گیلان برای گردشگران نیز توجه شود.

استاندار گیلان یکی از راه‌های اجرای درست طرح سالمسازی دریا را بهره‌مندی از سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه دانست و تصریح کرد: سرمایه گذاران بسیاری علاقه‌مند هستند که در حوزه گردشگری دریا فعالیت کنند، از این رو استفاده بهینه از این فرصت و ایجاد بستر‌های لازم از سوی مسئولان ضروری است.

عباسی همچنین با بیان اینکه در هر نقطه از سواحل گیلان باید گروه‌های متنوع فرهنگی فعال شوند، گفت: با توجه به تقارن فصل گردشگری تابستان با ایام محرم و صفر و در پیش بودن سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و ایام سوگواری شهید جمهور و همراهانش، مستلزم است مدیران فضای بهره مندی مناسب هموطنان و گردشگران را با رعایت احترام به این ایام ارزشمند فراهم کنند.

جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان

او افزود: البته مردم دیندار ایران اسلامی، اوج غیرت و احترام به ارزش‌های والای انسانی و اسلامی خود را به ویژه در تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی به خوبی نشان دادند و بدون شک مردم استان ولایتمدار گیلان و مسئولان متولی با رویکرد مردمی و انقلابی، فرصت هنجارشکنی به عده‌ای سودجو را نمی‌دهند.

استاندار با تأکید بر لزوم توجه به معرفی ظرفیت‌ها و صنایع دستی محلی در سواحل گیلان تصریح کرد: در راستای سیره مدیریتی شهید جمهور باید عمل کنیم و تأکید ایشان شکوفا شدن ظرفیت‌های محلی بوده است، لذا باید در شهرستان‌های ساحلی استان نمایشگاه‌هایی را برگزار کرده و در آن به معرفی محصولات محلی و صنایع دستی توجه شود.

به گفته عباسی، شهرداری و فرمانداری‌ها باید تمامی اقدامات رفاهی و درمانی را در سواحل فراهم کنند و باید مکان‌هایی را برای اقدامات فرهنگی، هنری و حتی پزشکی در نظر گرفت و برای اجرای درست این مهم باید از فعالان حوزه دریا استفاده کرده و شرایط کسب درآمد نیز بر اساس قانون برای سرمایه گذاران فراهم شود.

او با اشاره به کاهش ۷۵ درصدی تلفات جانی حوزه دریا در سواحل گیلان گفت: فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شهرداری‌ها باید نقاط خطرآفرین در سواحل استان را برای مردم معرفی کنند، زیرا یکی از اهداف دولت سیزدهم کاهش تلفات جانی حوزه سواحل و رسیدن به عدد صفر است.

جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان

استاندار گیلان یکی از راه‌های کاهش تلفات جانی در حوزه سواحل را اجرای درست طرح سالمسازی و مشخص شدن محل‌های «شنا ممنوع» دانست و افزود: ناجیان غریق باید بدون دغدغه به فعالیت‌های خود بپردازند و در سال گذشته نیز تمامی حقوق‌های آنان پرداخت شد.

عباسی با بیان اینکه هدف از آزادسازی ساحل، مردمی کردن فعالیت‌های دریایی و توسعه اقتصاد دریامحور بوده است، تصریح کرد: آزادسازی حوزه ساحل به معنای ولنگاری یا هرج و مرج برخی از افراد سودجو نیست، با قاطعیت با هنجارشکنان و حرمت شکنان به حریم خانواده، بانوان محترمه و مردم عزیز برخورد می‌شود.

او با تأکید بر اجرا و توسعه برنامه‌های ورزشی ساحلی گیلان گفت: اداره کل ورزش و جوانان در حوزه ورزش‌های ساحلی باید مسابقات متنوعی را در طرح سالمسازی برگزار کند چرا که اجرای این موارد، تأثیرگذار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.