تلاش برای الکترونیکی شدنِ خدمات در ثبت احوال

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: سازمان ثبت احوال به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود.

هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز در دیدار با  آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد، با تاکید بر اینکه این سازمان به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود، گفت: تمام مقدمات در استان یزد نیز فراهم شده و امور به تدریج در حال الکترونیکی شندن است.

وی با بیان اینکه به دنبال تعویض شناسنامه‌های قدیمی هستیم، افزود: با این اقدام اتقان اطلاعات هویتی افراد قطعی می‌شود و جعل آن تقریبا غیرممکن می‌شود.

لزوم معرفی شهدا در اداره ثبت احوال

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این دیدار گفت: در کل کشور از جمله استان یزد از نبود اطلاعات جامع در مورد ظرفیت‌های افراد رنج می‌بریم و امید داریم این مهم بتواند در زیرمجموعه یکی از دستگاه‌ها به درستی انجام شود.

وی عنوان کرد: از طریق این بانک اطلاعاتی می‌توان حتی برای کادرسازی و به کارگیری نیرو‌ها و ظرفیت‌ها اقدام کرد.

آیت الله ناصری بر لزوم معرفی شهدا در اداره ثبت احوال تاکید کرد و افزود: اداره ثبت احوال با معرفی شهدای شاخص استان به خانواده‌ها علاوه بر اینکه آن‌ها را با یک شهید پیوند می‌زند، می‌تواند والدین را جهت انتخاب اسم شهید برای فرزند خود ترغیب کند و این کار در معرفی شهدا به عنوان الگو و انتخاب اسم خوب اثرگذار است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر بانک اطلاعاتی صحیح و دقیق وجود داشته باشد، می‌توان اقدامات بزرگی انجام داد و در این راستا لازم است داده‌های درست جمع آوری شود.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه آمار‌ها باید استانی باشد تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد، افزود: در بسیاری از موارد در استان‌ها از ظرفیت نیرو‌ها غافل شده که می‌توان با تکمیل بانک اطلاعاتی جامع و کامل از این ظرفیت‌ها در مواقع لزوم به درستی استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار