رئیس اداره ثبت احوال شهرستان سیرجان گفت: طی پارسال ۵ هزار و ۲۲۱ نفر در شهرستان سیرجان متولد شده اند.

تولد ۵ هزار و ۲۲۱ نفر در سیرجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  جهانی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان سیرجان در رابطه با بیشترین و فرآوان‌ترین نام‌های که در شهرستان سیرجان نامگذاری شده است گفت: در اسامی متولدین پسر امیرعلی، امیرحسین، ابوالفضل، آراد، کیان و در اسامی متولدین دختر فاطمه، هلما، آوا، آیلین بیشترین سهم را داشته اند.

وی در رابطه با  کارت ملی هوشمند در شهرستان سیرجان گفت: ۲۰۰هزار نفر در شهرستان سیرجان واجد شرایط گرفتن کارت ملی هوشمند بوده اند که طی سالیان گذشته پروژه‌های اجرا شده است تا تمام افراد واجد شرایط کارت ملی هوشمند دریافت کنند.

جهانی بیان داشت: در آخرین مرحله آمار گیری اداره ثبت شهرستان سیرجان در نیمه اول سال گذشته از ۲۰۰هزار نفر، ۳۴هزار نفر باقی مانده که کارت ملی هوشمند دریافت نکرده اند و طرحی به نام پایش هویتی در شهرستان اجرا شد که با اجرای این طرح از ۳۴ هزار نفر ۲۴ هزار نفر ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام داده اند و درحال حاضر ۱۰هزار نفر فاقد کارت ملی هوشمند در شهرستان سیرجان هستند.

وی در خصوص آخرین تصمیماتی که دولت برای کسانی که کارت ملی هوشمند دریافت نکرده اند گفت: تا قبل از اسفندماه ۹۷بنا براین شد که با سریال‌های کارت ملی قدیم که در سیستم‌های اداری تعریف شده بود کار اداری اشخاص که کارت ملی هوشمند دریافت نکرده اند انجام شود.

وی در ادامه افزود: اشخاصی که کارت ملی هوشمند دریافت نکرده اند به دفاتر پیشخوان مراجعه و ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام دهند زمانی که ثبت نام کارت ملی را انجام دهند یک کد رهگیری برای آن‌ها صادر می‌شود که می‌توانند با این کد رهگیری کار‌های اداری خود را انجام دهند.

جهانی در خصوص طولانی شدن مدت زمان تحویل کارت ملی‌های هوشمند گفت: پوکه‌های کارت ملی از کشور‌های خارج وارد می‌شده است، که با توجه به اقتصاد مقاومتی تصمیمی براین گرفته شد که پوکه‌های کارت ملی در داخل کشور تولید شود متولی این کار چاپ خانه بانک ملی مرکز است که این کار به انبوه سازی رسیده است و درحال تولید می‌باشد.

جهانی افزود: افرادی که کارت ملی هوشمند دریافت نکرده اند در ادارات و کار‌های اداری به مشکل برخواهند خورد.

انتهای پیام/س

آخرین تصمیماتی که دولت برای کسانی که کارت ملی هوشمند دریافت نکرده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار