مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با هفته بسیج عشایر ۴۰ هزار راس دام عشایر استان علیه بیماری‌های تب برفکی، شاربن، آبله، تب مالت و هاری مایه‌کوبی شدند.

 شیری پور با بیان اینکه  ۴۰ هزار راس دام در مراتع ۹ شهرستان و در قالب اردو‌های جهادی دامپزشکی مایه کوبی شدند گفت: این اردو‌ها متشکل از دامپزشکان و کارشناسان دامپزشکی در مناطق روستایی محروم و کم برخوردار استان آذربایجان شرقی از ۲۹ اردیبهشت به مدت یک هفته اجرا شد.

وی با بیان اینکه اردوی جهادی دامپزشکی استان به نام شهید حسینقلی اسددخت سرخابی در مناطق دور دست و روستا‌های سخت عبور این شهرستان اجرا شد اظهار کرد: این اردوی جهادی با همت اداره کل دامپزشکی ، مشارکت و حمایت سپاه استان، سازمان بسیج عشایری ، بسیج جامعه مهندسان کشاورزی و حضور داوطلبانه استادان و دانشجویان دامپزشکی انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: خدمات ارائه شده در این اردو رایگان بود و گروه‌های دامپزشکی اقدام به ویزیت و معاینه، ضدعفونی و سمپاشی بدن دام و اماکن دامی، واکسیناسیون علیه بیماری‌های دامی و آموزش دامداران کردند.

شیری پور ادامه داد: مجموعه دامپزشکی استان از دستگاه‌های پیشرو در برگزاری اردو‌های جهادی در همه مناطق روستایی و عشایری استان است که از امکانات اولیه محروم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.