کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات امروز ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون برگه سهم بود همچنین ارزش معاملات خرد هم ۲ هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان ثبت شد.

محمدغفوری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۹ خرداد شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۱۶ هزار واحدی در سطح ۲ میلیون و ۸۶ هزار واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳ هزار و ۶۷۵ واحدی در ارتفاع ۶۸۵ هزار و ۳۷۱ واحدی قرار گرفت تا شاهد روزی متعادل در بازار باشیم.

در ادامه این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: حجم معاملات امروز ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون برگه سهم بود همچنین ارزش معاملات خرد هم ۲ هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان ثبت شد و بازار شاهد ورود نقدینگی افراد حقیقی به میزان ۲۴۴ میلیارد تومان بود.

غفوری افزود: امروز قدرت خرید ۱.۲۵ درصد به سمت خریداران بود و ۷۶ درصد بازار در محدوده مثبت و ۲۴ درصد بازار به عبارتی ۱۹۳ نماد در بازه منفی به کار خود پایان دادند تعداد خریداران حقیقی امروز ۵۸ هزار و ۹۲۳ کد بود. امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی را صندوق‌های سهامی و بیشترین خروج نقدینگی را صندوق‌های با درآمد ثابت به خود اختصاص دادند.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: امروز هم رشد خزنده دلار نیما و حرکت آن به سمت بالا را شاهد بودیم در کنار این موضوع روند کاهشی بازدهی اخزا را شاهد هستیم و روز گذشته نیز وزیر اقتصاد در خصوص بازار نکاتی را مطرح و به ۴ اقدام تاکید کردند.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار