سد قیزقلعه‌سی ۲۷ هزار هکتار از اراضی بیله‌سوار مغان را منتفع کرد

فرماندار بیله‌سوار مغان گفت: با افتتاح سد قیزقلعه‌سی ۲۷ هزار هکتار از اراضی شهرستان بیله‌سوار زیر کشت آبی رفت.

صاحبعلی اصغری گفت: از مجموع ۳۷ هزار هکتار اراضی پایاب سد خداآفرین ۲۷ هزار هکتار مختص شهرستان بیله‌سوار است و از این جهت بیشترین عواید سد قیزقلعه سی برای منطقه بیله‌سوار بویژه جعفرآباد مغان خواهد بود.
فرماندار بیله‌سوار با یادآوری خدمات دولت سیزدهم در بیله‌سوار مغان افزود: اهالی این شهرستان مرزی در مدت سه سال عمر و فعالیت رییس‌جمهور شهید خود از امکاناتی بهره‌مند شدند که سال‌ها قبل بی‌بهره بودند.
او اجرای طرح آبرسانی به خروسلو و آبرسانی به ۱۹۷ قشلاق و روستا از مجموع ۳۰۰ قشلاق و روستای این شهرستان را خدمت بزرگ دولت آیت‌آلله رئیسی در این شهرستان ذکر کرد و گفت: نامگذاری این پروژه به نام شهید جمهور و شهید راه خدمت از مطالبات اهالی منطقه مغان است تا خدمات این رییس‌جمهور مردمی در تاریخ ثبت و ماندگار شود.
اصغری ادامه داد: راه‌های ارتباطی شهرستان در گذشته از وضعیت بسیار نامطلوبی داشت در حالی که در سه سال فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۷۰ کیلومتر بهسازی، روکش، آسفالت و احداث راه روستایی و راه مواصلاتی بین‌شهری در این شهرستان اجرا شد و پروژه کمربندی بیله‌سوار که به مدت ۱۶ سال معطل مانده بود، با پیگیری استاندار اردبیل در کمتر از ۶ ماه اجرا و تکمیل شد.
او شروع احداث ۲۴۰ واحد در شهر بیله‌سوار را خدمت مهم دیگر دولت مردمی به مردم بیله‌سوار مغان ذکر کرد و افزود: در شهر جعفرآباد ارائه تسهیلات برای ساخت توسط خود متقاضیان در اولویت بوده و به هر ۲ متقاضی زمین ۲۰۰ متری تحویل شده است.
فرماندار بیله‌سوار گفت: در بحث جوانی جمعیت شهر جعفرآباد به عنوان پایلوت شمال استان اردبیل انتخاب شده است و به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در قالب قانون جوانی جمعیت در شهر جعفرآباد زمین تحویل می‌شود.
اصغری از کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۱۶ مدرسه در این شهرستان خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این مدارس تا مهرماه امسال فضای آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان به طور کامل تامین خواهد شد.
او همچنین از احداث و تکمیل۲۳ دکل در این شهرستان خبر داد و افزود: با تکمیل این دکل‌ها پوشش مخابراتی و اینترنتی برای همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهرستان محقق خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.