امام جمعه یزد گفت: هدف جامعه اسلامی در برپایی مراسم عزاداری‌ها برای اهل بیت (ع) زنده نگه داشتن شعائر دینی_اسلامی و آرمان‌های امام حسین(ع) و اهل بیت است.

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در  نشست هم‌اندیشی شورای هیأت مذهبی استان با اشاره به هدف اصلی در برگزار مراسم عزاداری و انجام کار‌ها در راستای رضای خدا گفت: همه مجموعه‌ها باید برای بهتر برگزار شدن مراسم‌ها در ماه‌های محرم و صفر تلاش کنند.

وی افزود: مداحان باید هدف خود از خواندن مرثیه خوانی را نگاه الهی گونه و در راستای تقویت دین و رضایت امام حسین (ع) بدانند.

آیت الله ناصری ادامه داد: اصل اعتقادی و کلی در این است که هیئت‌ها بدانند با چه نیتی تشکیل شدند، با چه نیتی سینه‌زنی می‌کنند، برای چه کسی کار می‌کنند و هدف هیئت‌ها و مردم از عزاداری امام حسین (ع) مشخص باشد.

 امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه هدف بسیاری از افراد در برپایی مراسم‌ها و عزاداری‌ها مشخص نیست، تصریح کرد: مستلزم این هستیم که همه فعالیت‌های مذهبی برای رضایت حق و رضایت اهل بیت (ع) باشد و شور حسینی در کنار شعور حسینی محقق شود.

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: هدف جامعه اسلامی در برپایی مراسم عزاداری‌ها برای اهل بیت (ع) زنده نگهداشتن شعائر دینی_اسلامی و زنده نگهداشتن آرمان‌های امام حسین (ع) و اهل بیت است، تا اینکه یاد و نام خداوند در اذهان فراموش نشود و زحمات پیامبر اکرم اسلام (ص) پاسداشته شود و اسلام در جامعه زنده بماند.

 رئیس کمیته رسیدگی به امور مساجد هم گفت: دشمن منتظر است که محرم و صفر شود و از حسینیه‌های ما فیلم بگیرد. حضرت امام فرمود ما هر چه داریم از محرم و صفر داریم، بنابراین مهم‌ترین ظرفیت ما در این دو ماه و بهترین مکان حسینیه‌ها هستند و دشمنان نیز با تمام توان برای فیلم گرفتن و برداشت از حسینیه‌ها بودجه گذاشته است.

حجت‌الاسلام گندمی نیز با اشاره به وجود عناصر مختلف در ارائه مداحی در هیأت‌ها اظهار کرد: مدیر هیأت باید انقلابی، امام حسینی و ... باشد تا در سبک و محتوای نوحه‌خوانی مداح در آن هئیت ایراد و اختلالی وجود نداشته باشد. 

وی وجود بانی و میزبان را از دیگر عناصر مهم در برگزاری مراسم عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: عنصر دیگر در مراسم هیأت، شاعران هستند. بیت به بیت و کلمه به کلمه شعر مهم است که باید دقت شود، بنابراین شعر باید فاخر باشد و در ادامه آهنگ‌سازی درست توسط افراد ماهر انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار