سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، گفت : با توجه به وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی در مراتع استان، شناسایی نقاط حساس به آتش‌سوزی در محیط زیست استان ضرورت دارد.

سعید دزفولی‌نژاد سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در جلسه پیشگیری، آمادگی و مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت استان با اشاره به وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی در مراتع و مناطق تحت حفاظت و تاکید بر پیشگیری حادثه قبل از وقوع، گفت : با توجه به بارش‌های خوب امسال، میزان پوشش گیاهی در اراضی ملی بسیار بالا بوده و در این زمینه با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و احتمال هرگونه حریق، مراقبت دو چندان برای پیشگیری از موارد حریق احتمالی ضروری بوده تا با این اقدامات موردی از حریق اتفاق نیفتد و اگر اتفاق افتاد در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطفا شود.

وی با اشاره به لزوم شناسایی نقاط بحرانی مناطق حفاظت شده عنوان کرد: با شناسایی نقاط حساس به آتش‌سوزی و ایجاد گشت‌های سیار و پایش مستمر مناطق بحرانی، امیدواریم که در صورت بروز هر گونه آتش در کمترین و سریع‌ترین زمان ممکن اطفای حریق صورت گیرد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: به منظور پیشگیری، آمادگی و مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی ۱۸ تیم واکنش سریع در اداره کل، ادارات تابعه و مناطق تحت مدیریت، مجهز به وسایل حفاظت فردی اطفای حریق و تجهیزات آتش خاموش کن همچون دمنده، فلکسی بگ، آتش کوب و ... جهت اطفای حریق در مناطق حفاظت شده آماده خدمت هستند.

دزفولی‌نژاد افزود: یکی از اقدامات مهم و اصولی در جهت جلوگیری و مقابله با سرایت آتش، ایجاد آتش‌بر با عرض مناسب است که احداث این آتش‌بر‌ها در مناطق تحت مدیریت استان شروع شده است.

وی نقش جوامع محلی و بومیان منطقه را در پیشگیری، اطفا و کاهش خسارات ناشی از آتش‌سوزی‌ها مهم ارزیابی کرد و عنوان کرد: فرهنگ‌سازی مؤلفه اصلی در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها بوده و نقش آموزش و فرهنگ‌سازی و توانمندسازی جوامع بومی و محلی در پیشگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی بسیار مؤثر است که باید با تمرکز بیشتری به آن پرداخته شود.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از مردم استان خواست در صورت بروز هرگونه آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده موضوع را در کمترین زمان ممکن با ادارات محیط زیست استان در میان بگذارند یا با سامانه ۱۵۴۰ یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گزارش کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.