رئیس‌جمهور تونس در دیدار با «وائل الدحدوح» خبرنگاری که به تازگی از غزه خارج شده است، تاکید کرد این کشور به آرمان فلسطین معتقد و وفادار است.

قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس شامگاه دوشنبه از وائل الدحدوح، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره که به تازگی توانسته است از غزه خارج شود، میزبانی کرده و به گفت که مردن فلسطین سرانجام به حق خود برای داشتن کشوری مستقل خواهند رسید.

براساس گزارش القدس العربی، رئیس‌جمهور تونس بر موضع قاطع مردم تونس در قبال حق مشروع فلسطین و این اعتقاد عمیق که فداکاری هایی که امروز مردم فلسطین انجام داده اند،بیهوده نخواهد بود تاکید کرد.

او در ادامه اعلام کرد که با وجود این کشتارهای روزانه توسط دشمن صهیونیستی، فلسطین بالاخره حق ربوده شده خود را برای ایجاد کشور مستقل در تمام سرزمین فلسطین به دست خواهد آورد، در آن روز قدس پایتخت فلسطین خواهد بود.

الدحدوح که به عنوان بخشی از طرح سفیران الجزیره با همکاری موسسه روزنامه نگاری و علوم خبری و سندیکای روزنامه نگاران تونس به این کشور سفر کرده است، در دیدار با سعید گفت که بسیاری از مسائل مربوط به فلسطین مورد بررسی قرار گرفت و قیس سعید با رنج او در دست از دادن خانواده‌اش و رنج تمامی فلسطینیان غزه همدردی کرد.

زیاد الدبار، رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران تونس در دیدار با این خبرنگار فلسطینی تأکید کرد که مسئله فلسطین مسئله محوری تونس و قطب‌نمای مبارزه انسانی است روزنامه‌نگاران از حق فلسطین و همه مسائل آزادی در جهان حمایت می‌کنند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار