مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استان یزد گفت: یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های کاری شورا‌ها، توانمندسازی دهیاری‌ها است.

شمس مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استان یزد در حاشیه نشست با دهیاران شهرستان بافق گفت: طرح تکام در حال اجرا است و در روستا‌ها به سمت توانمندسازی دهیاری‌ها در حال پیشرفت هستیم.

او افزود: باید به سوی درآمد‌های پایدار برویم تا بتوانیم امور روستا را کنترل کنیم و باید از همه پتانسیل‌ها استفاده کنند، طرح بیاورند و تسهیلات بگیرند تا درآمدزایی انجام شود.

 شمس بیان کرد: یکی از راه‌های درآمد پایدار، خرید ماشین آلات است که کمک می‌کنیم قرارداد‌هایی منعقد شود.

 او ادامه داد: ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در روستا‌ها یکی از سیاست‌های ماست که پس از احداث هزینه اجرایی خاصی ندارد و دهیاری‌هایی که بودجه ندارند می‌توانند به صورت تجمیعی اقدام کنند.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استان یزد گفت: یکی دیگر از راه‌های درآمدزایی، ایجاد بومگردی‌ها و تقویت ظرفیت گردشگری روستا‌ها است. او تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه ماشین آلات تسهیلات پرداخت کردیم و امیدواریم امسال هم بتوانیم به طرح‌های درآمدزایی در روستا‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بدهیم.

رحیمی پور بخشدار مرکزی بافق نیز گفت: در جلسه دهیاران موضوعاتی از جمله شفاف سازی هزینه کرد دو درصد عوارض در حوزه روستایی، بیمه کشاورزان، شرکت تعاونی، جایگزینی برخی ماشین آلات کشاورزی که فرسوده شده، مشکل آب و انتقال آب، اجرای طرح هادی، تکمیل یا ترمیم دیواره‌های حفاظتی روستاها، آسفالت روستاها، برق رسانی، لایروبی قنوات، اشتغالزایی در روستاها، مشکلات دامپروری، بهداشت و درمان، موضوعات فرهنگی و... از سوی دهیاران مطرح و بررسی شد.

 او افزود: در شهرستان بافق ۲۲ روستا دارای دهیاری و ۳۲ روستا فاقد دهیاری است که فقط شورا دارند. رحیمی پور بیان کرد: برخی روستا‌ها باتوجه به جمعیت خود درخواست دهیاری دارند چراکه آخربن سرشماری سال ۹۵ انجام شده است.

گفتنی است پس از اتمام جلسه، بازدید از ۲ روستای شادکام و قطرم و همچنین قلعه آریز روستای باقرآباد بافق و ادای احترام به شهدای گمنام روستای مبارکه با حضور مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استان یزد و معاونین همراه انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار