ایالات متحده از اسرائیل خواسته است تا پس از «تصاویر ویرانگر» حمله نظامی خود، تمام اقدامات احتیاطی را برای محافظت از غیرنظامیان اتخاذ کند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی روز دوشنبه گفت که ایالات متحده حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان در رفح را که منجر به کشته شدن حداقل ۴۵ غیرنظامی شد، "دلخراش" می‌داند.

این مقام مسئول تصریح کرد: تصاویر ویرانگر پس از حمله شب گذشته ارتش اسرائیل در رفح که منجر به کشته شدن ده‌ها فلسطینی بیگناه شد، دلخراش است و اسرائیل باید تمام اقدامات احتیاطی ممکن را برای حفاظت از غیرنظامیان انجام دهد.

علاوه بر این، این مقام مدعی شد که ایالات متحده با ارتش اسرائیل "برای ارزیابی آنچه اتفاق افتاده و درک اینکه ارتش اسرائیل در حال انجام تحقیقات است" همکاری می‌کند.

وی افزود: ایالات متحده از اسرائیل می‌خواهد پس از حمله «ویرانگر» از غیرنظامیان محافظت کند.

جان کربی ضمن حمایت از حملات اسرائیل به حماس گفت: اسرائیل حق دارد به دنبال حماس برود و ما درک می‌کنیم که در این حمله دو تن از مقامات ارشد حماس کشته شدند. اما همانطور که به وضوح گفته ایم، اسرائیل باید هر اقدام احتیاطی ممکن را برای محافظت از غیرنظامیان انجام دهد.»

ایالات متحده به دلیل ارائه تسلیحاتی به اسرائیل که گمان می‌رود برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده می‌شود، به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است.

در پی حمله شبانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در نزدیکی رفح که از سوی ارتش صهیونیستی به عنوان مکان امن اعلام شده بود، تاکنون براساس آمار اعلام شده حداقل ۵۰ تن که بیشتر آنان زن و کودک بودند، به شهادت رسیده اند.

 این حمله یک روز پس از آن اتفاق افتاد که دادگاه بین‌المللی لاهه از رژیم صهیونیستی خواست حمله به رفح را متوقف کند. منابع محلی و شاهدان عینی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حدود ۸ بمب که حجم جنایت را نشان می‌دهد و احتمالا از بمب‌های ۲ هزار پوندی آمریکا استفاده شده است، به سمت چادر‌های آوارگان شلیک کردند و افراد داخل چادر‌ها که بیشتر آنها کودک و زن بودند در آتش سوختند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
آره بابا آمریکا خیلی ناراحته!
آخرین اخبار