معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: تجمیع ظرفیت های قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و نقش آفرینی موثر همه دستگاه های اجرایی می توانند استان بوشهر را در کاهش نرخ بیکاری کمک کنند.

باستین گفت: 

یکی از نقاط ضعف بکارگیری نیروی انسانی در بخش های مختلف، ضعف مهارتی است.

وی افزود: این ضعف شدید مهارتی در بخشی از حرفه های پایه بیشتر مشاهده می شود که سبب شده با وجود بازار کار مناسب، امکان اشتغال بومی های استان در آن شغل مقدور نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر تصریح کرد: تدوین سند مهارت استان مبتنی بر ظرفیت‌سنجی و نیازسنجی دستگاه های اجرایی مربوطه به عنوان مهمترین هدف این کارگروه در کمترین زمان ممکن و بالاترین سطح دقت در دستور کار قرار گیرد.

باستین گفت: امکانات خوبی در استان برای حرفه آموزی وجود دارد که نیاز است با تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب زمینه ترغیب و تشویق جوانان برای حضور در این مکان ها فراهم سازد.

وی عنوان کرد: احصا و شناخت نیازهای دستگاه های اجرایی و خصوصی در زمینه مهارت آموزی و آموزش تخصصی به نیروهای بومی استان مورد تاکید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر بیان کرد: موضوع اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی مهمترین دغدغه جامعه است که مکلفیم در استان ۳۸ درصد از تعهد اشتغال را به این افراد اختصاص دهیم.

باستین عنوان کرد: این موضوع مستلزم مهارت آموزی این قشر است تا مهارت های تخصصی محیط کار را فرا گیرند.

برچسب ها: مهارت آموزی ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.