تعاون روستایی برای تعدیل قیمت گوجه ورود کند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: باید برای تعدیل قیمت گوجه فرنگی در استان، تعاون روستایی ورود کند.

جعفری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در کمیسیون تنظیم بازار و کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار استان گفت: تیم‌های نظارتی باید تمامی اقلام و کالا‌ها را در بازار رصد کنند تا چنانچه کمبودی احساس شد بلافاصله گزارش شود تا موضوع را رفع کنند.

او از اختلاف ۵۳ درصدی قیمت گوجه فرنگی در رصد‌های صورت گرفته خبر داد و افزود: این اختلاف درصد بالایی است و تعاون روستایی برای تعدیل قیمت ورود کند.

جعفری از تزریق گوشت قرمز با نگاه به وضعیت دامداران و متضرر نشدن آنها خبر داد و اظهار کرد: تأمین مرغ نیز نباید با اخلال مواجه شود و اعضای تنظیم بازار باید متناسب با خرید مردم در همه کالا‌ها، همراه با نرخ خدمات ورود کنند و تنها قیمت مرغ و گوشت را رصد نکنند.

آریافر مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هم در این جلسه با بیان اینکه از ابتدای سال جذب حداکثری و توزیع به موقع کالا‌های اساسی در دستور کار بوده است، گفت: با توجه به نزدیکی محرم اقلام مورد نیاز هیئت‌های مذهبی و مراکز عمده مصرف به صورت متمرکز شامل گوشت قرمز و برنج تهیه شده است.

او افزود: به منظور جلوگیری از اختلال در فرایند تأمین بازار شکر استان ضریب اخذ مالیات بر ارزش افزوده شکر برابر ۱۰ درصد بصورت علی الحساب از مباشرین و صنوف و همچنین تأمین ارز کویر تایر، زغال سنگ و مواد نسوز تا پایان سال به ارزش ۹۰ میلیون یورو انجام شده است.

پیشدادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از جمعه ۴ خرداد آغاز شده، عنوان کرد: تاکنون ۴۸۱ تن گندم خریداری شده و به اندازه ۳ ماه آینده نیز ذخیره گندم در استان انجام شده است.

در این جلسه مقرر شد برای ستاد اربعین اقلامی همچون آرد به میزان ۹۰ تن بنا به سهمیه ۳ بار هر نوبت ۳۰ تن، برنج ۷۰ تن، گوشت قرمز ۴۰ تن، ران مرغ ۴۰ تن، شکر ۴۰ تن برای مصرف در ایام اربعین در سایت کاظمین تأمین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.