سرانجام نخبگانی که در دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی برگشتند چه شد؟

معاون علمی رئیس‌جمهور: برخی از نخبگان که به کشور برگشتند به شکل نیرو‌های متخصص در شرکت‌های تراز دانش‌بنیان مشغول شده اند.

روح الله دهقانی فیروزآبادی٬ معاون علمی رئیس‌ جمهور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه خبر درباره سرانجام نخبگانی که در دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی برگشتند؛ گفت: یک عده از نخبگان در هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها جذب شدند و برای برخی، فرصت تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شد.

او افزود: برخی دیگر از نخبگان که به کشور برگشتند به شکل نیرو‌های متخصص در شرکت‌های تراز دانش‌بنیان مشغول شده اند.

او اشاره کرد که تاکید رئیس‌جمهور شهید به معاون علمی خود این بود که همه دستگاه‌ها را برای استفاده از محصولات دانش‌بنیان به خط کند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: آقای رئیسی یک انسان فکور راهبردی بود؛ چرا که در پی تعریف زمین بازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان بود. بزرگترین حامی فکری، گفتمانی و سیاستی جریان دانش‌بنیان کشور، مقام معظم رهبری و بزرگترین حامی اجرایی فرمایشات رهبری در مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان شخص آقای رئیسی بود.

او درباره حمایت داهیانه و داعیانه رئیس‌جمهور شهید از بازار شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد:‌ افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نفت به ۶۰۰ شرکت نتیجه نگاه شخص رئیس‌جمهور بود. انعقاد بیش از ۱.۸ میلیارد دلار قرارداد وزارت نفت با دانش‌بنیان‌ها نتیجه نگاه شخص رئیس‌جمهور بود. فروش ۵۳۰ همت شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته نتیجه نگاه شخص رئیس‌جمهور بود.

دهقانی فیروزآبادی از ۴.۸ برابر شدن قرارداد‌های بار اول دانش‌بنیان‌ها با دستگاه‌های دولتی نیز گفت: بزرگترین حمایت رئیس‌جمهور، توسعه بازار دانش‌بنیان‌ها تا رسیدن به رشد پایدار بود.

او گفت:‌ دیپلماسی علم و فناوری پای ثابت همه‌ سفر‌های رئیس‌جمهور شهید به اقصی نقاط دنیا بود. سال گذشته بیش از ۳۰۰ هیئت تجاری را میزبانی کردیم؛ این عدد ۶ برابر سال ۱۴۰۱ است.

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: سازمان همکاری‌های بین‌المللی علمی و فناوری ایران یادگار ارزشمند رئیس‌جمهور شهید و مصوبه ایشان بود. مجموع این سیاست‌ها صادرات محصولات دانش‌بنیان را سال گذشته ۳ برابر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار