ناظر گمرکات آذربایجان شرقی گفت: صادرات ماهانه گمرک تبریز با امضای قرارداد اجرای مخازن اختصاصی با پتروشیمی این شهر افزایش ۵۰ میلیون دلاری دارد.

 نامدار گفت: قرارداد اجرای مخازن اختصاصی با پتروشیمی  به منظور ذخیره سازی و صادرات محصولات پتروشیمی که از سال ۱۳۹۷ مورد درخواست شرکت پتروشیمی تبریز بود با همراهی گمرک نهایی و امضا شد و برای نخستین بار از اواخر اردیبهشت ماه امسال در استان آذربایجان شرقی به مرحله اجرا در آمد.

وی ادامه داد: در بازدید میدانی که از واحد‌های تولیدی پتروشیمی انجام شد موانع فنی، قانونی و اجرایی این قرارداد بررسی و پس از ارائه راهکار مناسب تمهیدات لازم برای حل موانع اندیشه شد و در نهایت گام‌های نهایی برای انعقاد قرارداد استفاده از مخازن اختصاصی ظرف کمتر از یک ماه برداشته شد.

نامدار خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد انبار (مخزن) اختصاصی بین گمرک و شرکت پتروشیمی تبریز علاوه بر افزایش ۵۰ میلیون دلاری صادرات ماهانه گمرک تبریز موجب می‌شود تا نمونه برداری و تعیین ماهیت از کل مخزن و هزینه‌های سربار صادرات از حذف هزینه‌های نمونه برداری و آنالیز هر دستگاه تانکر بارگیری شده از محصول کاهش یابد.

وی ادامه داد: افزایش سرعت و دقت در انجام فرآیند صادرات، جلوگیری از وقفه در ارسال محموله صادراتی و حفظ حداکثری کیفیت محصول و کسب رضایتمندی مشتریان خارجی از دیگر مزایای این قرارداد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.