رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از صادرات ۲۴۰ هزار و ۹۹۵ تن کالا‌های کشاورزی در ۹ ماهه نخست امسال از استان به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار خبر داد.

آقای فتحی از رشد ۲۳ درصدی صادرات کالا‌های کشاورزی در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در زیر بخش‌های زراعی و باغی ۲۶ درصد افزایش، لبنی، دامی و شیلاتی ۱۵ درصد افزایش و مواد غذایی ۲۰ درصد افزایش صادرات رقم خورد.

وی متوسط ارزآوری هر کیلو محصولات صادراتی بخش کشاورزی در آذربایجان شرقی را یک دلار عنوان کرد و ادامه داد: هر کیلو میوه خشک ۱.۶۵ دلار و هر کیلو سبزی و صیفی ۰.۴ دلار برای کشور ارزآوری دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در خصوص سهم این استان از صادرات کالا‌های کشاورزی در کشور گفت: ۴.۱۵ درصد کالا‌های کشاورزی کشور از نظر وزنی و ۵.۱۸ صادرات از نظر ارزشی به آذربایجان شرقی اختصاص دارد.

آقای فتحی با بیان اینکه صادرات میوه خشک در ۹ ماهه نخست امسال به میزان ۷۰ هزار تن و ارزش ۱۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار بود که ۴۶ درصد صادرات کالا‌های کشاورزی استان را تشکیل می‌دهد افزود: بعد از میوه خشک، شیرینی و شکلات با ارزش ۳۶ میلیون و ۷۲۱ هزار دلار و بیسکویت و محصولات فرآوری شده از گندم و آرد با ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بیشترین سهم را در صادرات کالا‌های کشاورزی داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.