جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، نخستین محموله کمکی برای سیل‌زدگان به شهر مزارشریف در شمال افغانستان رسیده است.

 عالیشوندی، معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال احمر گفت: بر اثر جاری شدن سیل در ولایت بغلان افغانستان و سایر ولایات که باعث کشته شدن تعداد زیادی از مردم و خسارات مالی نیز شده است، محموله کمکی ایران به این کشور ارسال شد.

وی ضمن ابراز همدردی با مردم افغانستان گفت: این کمک‌ها در چارچوب همکاری‌های انسان‌دوستانه و براساس وظایف ذاتی خود در جهت تسکین آلام بشری صورت گرفته است.

 باتوجه به درخواست جمعیت هلال‌احمر افغانستان، اولین هواپیما حامل محموله بشردوستانه، شامل اقلام زیستی، چادر، پتو و مواد غذایی و....به کشور افغانستان و به مقصد مزارشریف ارسال شد.

این محموله کمک‌های بشردوستانه شامل مواد خوراکی، خیمه و چادر است.

جمعیت هلال احمر ایران پیشتر اعلام کرده بود که طالبان برای کمک به سیل‌زدگان افغانستان درخواست کمک کرده است و این کشور با ارسال کمک‌های بشردوستانه از جمله تیم‌های درمانی و امدادی به افغانستان موافقت کرده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی حکومت طالبان تاکنون بیش از 400 نفر بر اثر وقوع سیل در افغانستان جان خود را از دست داده‌اند و صدها خانه نیز تخریب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار