مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد؛

خدمات‌رسانی حدود ۳ هزار عوامل اجرایی شهرداری تهران در روز بدرقه رئیس‌جمهور و همراهان

جعفری گفت: یک هزار و ۴۰۰ کارگر و یک هزار و ۵۰۰ نیروی پاکبان و عوامل اجرایی در مسیر اصلی تشییع رئیس‌جمهور شهید و همراهان مشغول به کار هستند.

علیرضا جعفری مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: همچنین ۱۶۰ دستگاه ماشین مکانیزه و تخصصی نیز در طول مسیر میدان انقالاب تا میدان آزادی و خیابان‌های اطراف آماده‌باش هستند و حین و پس از مراسم فعالیت خود را برای نظافت شهر انجام دهند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه با تاکید بر اینکه شرکت شهربان نیز با تمام ظرفیت خود در حال خدمات‌رسانی است، اظهار کرد: شرکت شهربان نیز با یک هزار نیروی اجرایی و ۵۰۰ دستگاه خودرو در طول مسیر مستقر است و برای انضباط مسیر به پلیس راهور و نیروهای اجرایی کمک می‌کنند.

جعفری با اشاره بر اینکه مناطق در طول مسیر آمادگی لازم برای ارائه خدمات به مردم را دارند، گفت: اگر مراسم به نماز ظهر بکشد، مناطق شهرداری تهران در طول مسیر آمادگی لازم را برای آماده‌سازی سطح معابر جهت برپایی نماز دارند و نیروهای مناطق ۹، ۶ و ۱۰ اعم از شهرداران، معاونین، شهرداران نواحی و سایر نیروها از شب گذشته برای این منظور آمادگی داشته و در طول مسیر مستقر هستند.

وی با بیان اینکه حوزه خدمات شهری تهران از ۴۸ ساعت گذشته نسبت به پاکسازی و فضاسازی‌های محیطی سطح شهر در خصوص شهادت رییس‌جمهور و یاران همراه ایشان در آماده‌باش کامل قرار دارند، اضافه کرد: در این ۴۸ ساعت فضاسازی‌های محیطی مناطق اصلی شهر، میادین، معابر درجه ۱ و ۲ و مسیر تشییع و مصلای پایتخت انجام شده است.

به گفته وی، خودروهای آتش‌نشانی همراه با نیروهای بهشت زهرا نیز در طول مسیر مستقر هستند و برای خنک شدن هوا با استفاده از مه‌پاش اقدام به پاشیدن بخار آب روی جمعیت شرکت کننده در مراسم تشییع شهدای خدمت و خدمت‌رسانی به مردم هستند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

مراسم تشییع شهدای خدمت نیز از صبح چهارشنبه دوم خرداد با حضور جمع زیادی از مردم، رؤسای قوای سه گانه، مقامات، مسئولان کشوری و لشکری با قرائت آیاتی از قرآن مجید در دانشگاه تهران آغاز شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت نماز اقامه کردند.

پس از اقامه نماز، پیکر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، «سید مهدی موسوی» سرتیم حفاظت رئیس جمهور و سه نفر از تیم پرواز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی بر دستان مردم خداجو تشییع شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار