معاملات بورسی در آذربایجان غربی از ۱۶۶۲ میلیارد ریال فراتر رفت

میزان دادستد سهام در تالار بورس آذربایجان غربی ازرقم 1662 میلیارد ريال گذشت.

مدیر تالار بورس آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۲۵۵ میلیون و ۵۰۹ هزار و  ۵۳۱ برگ از  اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش نزدیک به یک هزار و .۶۶۲ میلیارد و 680 میلیون ريال در تالار منطقه‌ای ارومیه مورد معامله قرار گرفت، که ۵۹ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است.

وحید جواد خاطر نشان کرد: در این ماه در تالار ارومیه ۱۰ کارگزار از ۱۳ ایستگاه معاملاتی، اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهام و حق تقدم بیش از ۲۹۱ شرکت بورسی و فرابورسی را معامله کردند. که نمایندگی شرکت کارگزاری توسعه سهند با بیش از ۳۶۶ میلیارد ریال معامله در اردیبهشت ماه توانست ۲۲ درصد از کل ارزش معاملات را بدست آورده و از سایر کارگزاران پیشی بگیرد و همچنین در اردیبهشت ماه حق تقدم سهام شرکت مبین انرژی خلیج فارس با بیش از ۲۰۷ میلیارد ریال معامله، ۵/۱۲ درصد ارزش کل معاملات تالار ارومیه را به خود اختصاص داد.

مدیر تالار بورس آذربایجان غربی ادامه داد:  شاخص کل بازار بورس نیز در تالار برو ساستان با ۹۵ هزار و ۶۵۴ واحد کاهش در مقایسه با پایان ماه گذشته به ۲ میلیون ۲۰۸ هزار و ۲۱۴ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با یک هزار و ۴۸۳ واحد کاهش به رقم ۲۳ هزار و ۱۳۲ واحد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.