بیش از ۹۰ درصد روستاهای آذربایجان‌غربی از سرویس اینترنت بهره‌مند هستند

مدیرعامل مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از سرویس پهن‌باند یا همان اینترنت بهره‌مند هستند.

چنگیز نوری مدیرعامل مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده و با توجه به توسعه خدمات پیش‌بینی می‌شود پایان امسال در نقاط روستایی بالای ۲۰ خانوار، میزان برخورداری از سرویس پهن‌باند، به بیش از ۹۵ درصد برسد.

و️ی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی تبدیل به کارگاه توسعه فیبرنوری شده است، افزود: تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت روز به روز در حال افزایش است.

مدیرعامل مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هزار کیلومتر تفاهم‌نامه در زمینه ایجاد شبکه فیبرنوری در استان منعقد شده، اضافه کرد: ۴۲۰ کیلومتر فیبرنوری (ftth) شهری در استان تاکنون اجرا شده و در تمام شهرها، توسعه فیبرنوری در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ کیلومتر نیز در بخش روستایی در قالب ابلاغیه USO شامل تکاب، شاهین‌دژ، بوکان، باروق، سردشت، ارومیه، سلماس و خوی اجرا می‌شود ادامه داد: این باعث توسعه سرویس پهن باند خواهد شد.

نوری با بیان اینکه پارسال ۱۴۰ روستا به سرویس ۴G ارتقا پیدا کردند، در ادامه گفت: هم اکنون این طرح در ۱۲۰ روستا در حال اجرا است و در ۲۰۰ روستا نیز در حال مذاکره هستیم تا روند توسعه ۴G در آنها آغاز شود.

مدیرعامل مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با اشاره به طرح هوشمند سازی ۴۰ کیلومتر از مرز‌های استان، گفت: یک میلیون مشترک تلفن ثابت، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک تلفن همراه فعال در استان وجود دارد و کل منطقه زیر پوشش خدمات همراه اول و نقاط شهری زیرپوشش سرویس ۴G است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۵ هزار مشترک سرویس باند پهن در استان وجود دارد، بیان کرد: ۱۰۰ روستای استان دارای وای‌فای هستند و ۱۲ هزار و ۴۰۰ مشترک ftth (فیبرنوری) در استان هستند و در تمام شهرستان‌های استان بجز چالدران، چهاربرج و باروق، توسعه فیبرنوری ظرفیت‌سازی شده است.

نوری افزود: در شهر‌های کوچک قوشچی، ربط، میرآباد و تازه‌شهر سلماس در هفته دولت پوشش صددرصدی فیبر نوری را به دولت در قالب ابلاغیه‌ی USN تحویل می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه متوسط درآمد هر خط ثابت در استان ۱۵ هزار تومان است، گفت: هزینه نگهداری هر خط ۲۲ هزار تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.