مشارکت مردم در سلامت باعث توسعه سلامت در سیستان و بلوچستان شده است

مشارکت مردمی، سبب ارتقا سرمایه اجتماعی و همچنین ارتقای شاخص‌های سلامت در سیستان وبلوچستان می شود.

  حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در جشن اولین سالگرد تاسیس مرکز درمان ناباروری نرجس گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت بر اساس شاخص‌های جهانی یک کشور کاملاً توسعه یافته است.
 
وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان شاخص علم و فناوری از متوسط کشوری بالاتر است و در مقایسه با میانگین جهانی خوشبختانه سیستان و بلوچستان در شاخص‌های بهداشت و درمان از متوسط جهانی بالاتر است.
 
 وی افزود: گواه این شاخص‌های حوزه سلامت را می‌توان در پذیرش بیماران خارجی در مرکز درمان ناباروری نرجس زاهدان مشاهده کنیم.
 
وی با اشاره به توسعه خدمات سلامت در سیستان و بلوچستان گفت: مراجعات مردم به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جهت دریافت خدمات تشخیصی و درمانی در دو سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.
 
 غزنوی با اشاره به راه اندازی مرکز جراحی شکاف کامل لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان گفت: درصدد راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان سینه بانوان نیز در زاهدان هستیم.
 
 احمدزاده دادیار حقوق عامه دادگستری سیستان و بلوچستان نیز گفت: نعمت فرزند دار شدن باعث ارتقا سلامت جسمی و روحی آنان می‌شود.
 
وی با تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جهت صیانت از سلامت جسمی و روحی مردم عنوان کرد: باید این مسیر رو به رشد ادامه داشته باشد.
 
وی افزود: دخالت بشر در حوزه معاینه و درمان ناباروری و لقاح مصنوعی سوالات پیچیده‌ای در حوزه فقه پزشکی بوده است، که با اصل حلیت و طهارت لحاظ گردیده و اجرا شده است.
 
 زهرا ابراهیمی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: سیستان و بلوچستان دارای نرخ باروری ۳/۲ است و این درحالی است که نرخ باروری کشور ۲/۵ است.
 
وی ادامه داد: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت در حال حاضر علاوه بر فعالیت دو مرکز درمان ناباروری دولتی و یک مرکز درمان ناباروری بخش خصوصی در شهر زاهدان یک مرکز درمان ناباروری دولتی نیز در حوزه سیستان در حال ارائه خدمات به هم استانی‌های عزیز است.
 
وی افزود: شعار «فرزند بیشتر، زندگی شادتر» در راستای نهادینه سازی فرزندآوری در جامعه توسعه رسانه‌ها منعکس شود، چرا که رسانه‌ها نقش محوری در ترغیب مردم به فرزند آوری دارند.
 
 مرضیه قاسمی رئیس مرکز درمان ناباروری نرجس زاهدان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: فعالیت‌های مرکز خصوصی درمان ناباروری نرجس جلوه‌ای ویژه از تعامل و همکاری بخش خصوصی و بخش دولتی است که به روزنه امید برای زوجین نابارور در سیستان و بلوچستان تبدیل شده است.
 
وی ادامه داد: جهت راه اندازی این مرکز حمایت‌های ویژه‌ای توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، استانداری سیستان و بلوچستان، بیمه‌ها و.. صورت گرفته است.

برچسب ها: علوم پزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار