ضرورت تقویت همکاری های موثر بین بخشی برای حذف بیماری مالاریا

مدیر برنامه مبارزه با بیماریهای منتقله از ناقلین وزارت بهداشت در سفر به شهرستان سراوان بر ضرورت تقویت همکاری های موثر بین بخشی برای حذف بیماری مالاریا تاکید کرد.

  احمد رئیسی، مدیر برنامه مبارزه با بیماریهای منتقله از ناقلین وزارت بهداشت در سفر به شهرستان سراوان با تاکید بر ضرورت تقویت همکاری های موثر بین بخشی برای حذف بیماری مالاریا، گفت: همکاری های موثر بین بخشی، استفاده از ظرفیت های ارزشمند ریش سفیدان و جوامع تبلیغی در ارائه آموزش های لازم به مردم می تواند در پیشگیری و حذف بیماری مالاریا  موثر باشد.

مدیر برنامه مبارزه با بیماریهای منتقله از ناقلین وزارت بهداشت از توسعه زیرساخت ها بعنوان یکی از مهمترین عوامل مرتبط با پیشبرد اهداف مبارزه با مالاریا و حصول این موفقیت نام برد و افزود: برنامه ریزی های مناسب و اقدامات مداخله ای لازم در راستای پیشگیری از گسترش بیماری مالاریا در حال انجام است و تمام اقلام و تجهیزات لازم اعم از پشه بندهای آغشته به حشره کش، تست تشخیص سریع بیماری، داروهای ضد مالاریا و سایر امکانات برای مبارزه با ناقلین نیز وجود دارد.

دکتر عرب شاهی، رئیس مرکز بهداشت سراوان در حاشیه این سفر نیز گفت: در جهت کنترل و پیشگیری از مالاریا در منطقه سراوان، سمپاشی مناطق دارای مورد مثبت مالاریا، توزیع اقلام تشخیصی، توزیع پشه بند، انجام برنامه های بازآموزی جهت پرسنل حوزه بهداشت و درمان شامل پزشکان، کارشناسان، کاردانان و بهورزان، بهسازی محیط، و خشکاندن آب های راکد  و سایر اقدامات مداخله ای لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: هم‌چنین در راستای اجرای برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی عمومی،  اقدامات خوبی با استفاده از بستر شبکه های مجازی، ائمه جمعه و جماعات، معتمدین و ریش سفیدان، دهیاران و ادارات دولتی درحال انجام است. 

گفتنی است: مدیر برنامه مبارزه با بیماریهای منتقله از ناقلین وزارت بهداشت بهمراه معاون فنی مرکز بهداشت استان، کارشناس کنترل ناقلین وزارت، مدیر گروه بیماریها و کارشناس مسئول مالاریای معاونت بهداشتی دانشگاه زاهدان در روزهای ٢۴ و ٢۵ اردیبهشت ماه از فعالیت های مبارزه با مالاریا در شهرستان سراوان بازدید کردند و در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با تمامی ادارات دولتی و همچنین مدیران شبکه و مراکز بهداشت شهرستان های سراوان، سیب سوران و مهرستان  شرکت نمودند.

همچنین در جلسه ای در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان  به بررسی وضعیت موجود و راهکارهای عملیاتی در راستای حصول هدف حذف مالاریا پرداخته شد و در روز دوم از مراکز خدمات جامع سلامت این شهرستان بازدید کردند.

برچسب ها: مالاریا ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار