استاندار:

آزمون‌های نهایی در سلامت و امنیت کامل برگزار می‌شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: تدابیر حداکثری برای برگزاری آزمون‌های نهایی در سلامت و امنیت کامل اندیشیده شده است.

استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با تاکید بر تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف با آموزش و پرورش جهت برگزاری آزمون‌های نهایی، افزود: تدابیر امنیتی برای تضمین سلامت آزمون‌های نهایی در آذربایجان غربی پیش بینی شده است.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به اهمیت جلب رضایت مردم و پرهیز از ایجاد هرگونه نارضایتی در برگزاری آزمون‌های امسال، خاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف، زیرساخت‌ها برای تامین امنیت و حفاظت از روند برگزاری آزمون نهایی در استان فراهم خواهد شد.

وی به موضوع تقویت مدارس استثنایی نیز اشاره کرد و افزود: با محوریت اداره کل امور اجتماعی استانداری و همکاری آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی، روند شناسایی و حمایت از کودکان استثنایی در استان گسترش می‌یابد.

معتمدیان با تاکید بر تهیه نقشه راه برای آموزش کودکان استثنایی آذربایجان غربی، اضافه کرد: برنامه ریزی‌های لازم برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان استثنایی و تداوم تحصیل آنها از سوی دستگاه‌های متولی صورت پذیرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان از برنامه ریزی برای ساخت سه مدرسه استثنایی در استان خبر داده و افزود: جامعه هدف این مدارس، اقشار آسیب پذیر بوده و اقدامات لازم برای کاهش مشکلات مالی و جسمی دانش آموزان استثنایی انجام خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی به گسترش چتر حمایتی دولت سیزدهم از تمامی کودکان استثنایی نیز اشاره کرده و یادآور شد: اطلاعات پایه و دقیق درخصوص کودکان و دانش آموزان استثنایی آذربایجان غربی با همکاری انجمن‌های مربوطه تهیه شده و برنامه ریزی ویژه برای تسهیل ایاب و ذهاب این دانش آموزان صورت گیرد.

معتمدیان با تاکید بر استانداردسازی خدمات توانبخشی در استان، افزود: دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه بهزیستی به موضوع تقویت حوزه توانبخشی با جدیت ورود کرده و از خدمات سایر دستگاه‌ها نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی جهت استانداردسازی خدمات توانبخشی، اظهار داشت: از ظرفیت ستاد اجرایی امام خمینی (ره)، بنیاد‌های مستضعفان و پانزده خرداد و نهاد‌های حاکمیتی که پیش از این نیز حمایت‌های ویژه ای، چون تهیه سمعک و ویلچر داشته اند، استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی به ضرورت تجهیز و نوسازی مدارس استان نیز اشاره کرده و افزود: نیاز مدارس آذربایجان غربی براساس اولویت شناسایی شده و با تجهیز کارگاهها، زمینه برای ارتقای وضعیت موجود فراهم شود.

معتمدیان با تاکید بر پیگیری طرح ساخت هنرستان‌ها در جوار صنعت استان، بیان داشت: دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، تعامل و همکاری لازم را برای عمل به تعهدات خود در حوزه ساخت و تجهیز هنرستان‌ها بخصوص در حوزه صنعت داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.