آغاز ساخت نخستین شهرک فرآوری مواد معدنی کشور در نایین

احداث نخستین شهرک فرآوری مواد معدنی کشور امروز با حضور استاندار اصفهان در شهرستان نایین آغاز شد.

استاندار اصفهان در جریان سفر امروز خود به نایین و در حاشیه آیین آغاز عملیات ساخت این شهرک گفت: در راستای راهبرد‌های اصلی دولت امروز پروژه احداث نخستین شهرک صنعتی فرآوری مواد معدنی کشور در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار در کیلومتر ۱۷ محور نایین به انارک آغاز شد.

سیدرضا مرتضوی یادآور شد: ایده ساخت شهرکی برای فرآوری عناصر معدنی در جوار قطب‌های معدنی کشور از دوران گذشته مطرح بود، اما منتظر فرصتی بودیم تا این امکان به نحو دیگری برای رسیدن به محصولات با ارزش افزوده بالا و امتداد زنجیره ارزش فراهم شود.

استاندار اصفهان بیان داشت: با مطالعات صورت گرفته در اداره صمت استان و شرکت شهرک‌های صنعتی صورت، این زمینه فراهم شد تا در شهرستان نایین شاهد استقرار این شهرک مؤثر در حوزه مواد معدنی کشور باشیم.

او  با اشاره به وجود بسیاری از عناصر و مواد معدنی در منطقه نایین اضافه کرد: بر همین اساس جلسات کارشناسی متعددی برگزار شد تا امروز پس از طی مراحل متعدد به نقطه آغاز حرکت اجرایی این شهرک برسیم.

مرتضوی تصریح کرد: البته تهیه زیرساخت و شرایط مناسب در نایین ضروریست تا شاهد حضور فعال سرمایه‌گذاران در این خطه باشیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: این اقدام در راستای ایجاد زنجیره ارزش و خلق ثروت از وجود عناصر متعدد معدنی موجود در پهنه شهرستان نایین صورت گرفت.

او خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مختلف معدنی در منطقه مرکزی ایران وجود دارد و به تعبیری این منطقه جزو عرصه جدول مندلیف کشور است و یکی از اشتباهات ادوار گذشته، خام فروشی و فرآوری نکردن واحد‌های مختلف معدنی در اقصا نقاط کشور بوده است.

مرتضوی تاکید کرد: توجه به مناطق مرکزی کشور و حوزه‌های معدنی از راهبرد‌های اصلی دولت سیزدهم است و ما نیز بدلیل حضور مردم سختکوش و دارا بودن ظرفیت‌های معدنی بالا در استان درصدد حمایت از اجرای اینگونه پروژه‌ها هستیم.

او اضافه کرد: مجموعه مدیریت استان پای کار راه‌اندازی این مجموعه بزرگ و فاخر ایستاده است و ما این مجموعه را به مردم شریف استان و ایران اسلامی تقدیم می‌کنیم.

استاندار اصفهان، امروز به منظور کلنگ‌زنی و افتتاح  طرحهای عمرانی و خدماتی نایین، به شهرستان نایین سفر کرده است.

بازدید از مناطق سیلزده، کلنگ‌زنی شهرک فرآوری مواد معدنی، افتتاح طرح  گازرسانی به ایستگاه شهید شرافت و بهره‌برداری از راه دسترسی به این ایستگاه، افتتاح ۲ پروژه دانش‌بنیان در شهرک صنعتی با اشتغالزایی برای یکصد نفر، افتتاح اقامتگاه سنتی کاروانسرای «بلاباد» و حضور در مراسم قرعه‌کشی اعطای زمین به خانواده‌های دارای چهار فرزند از دیگر برنامه‌های سفر شهرستانی استاندار اصفهان به نایین است.
منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.