تولیت حرم بانوی کرامت:

طلبه‌ها باید در میدان دفاع از نظام حضور فعال داشته باشند

آیت الله سعیدی در اهداف تشکیل تیپ ۸۳ امام جعفر صادق(ع)گفت: طلبه‌ها هم صف تشکیل دهند و در میدان عمل دفاع از نظام و انقلاب حضور فعال داشته باشند.

به نقل از آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)، آیت الله سید محمد سعیدی در نشست با فرمانده و کارکنان تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع)به اهداف تشکیل این تیپ اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این است که طلبه‌ها هم صف تشکیل دهند و در میدان عمل دفاع از نظام و انقلاب حضور فعال داشته باشند.

وی  افزود: باید حال و هوای جبهه و جنگ و دفاع مقدس در این تشکیلات (تیپ ۸۳ امام جعفر صادق) حفظ شود و با عزم و ایمان راسخ این نهضت همچنان ماندگار باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم تکریم امامزادگان، اظهار کرد: در دهه کرامت باید ضمن تجلیل، گرامیداشت و معرفی این بزرگواران و تبیین نقششان در هدایت انسان‌ها، معرفت افزایی و التزام عملی نسبت به رهنمود‌های آنها نیز برجسته شود؛ زیرا نتیجه این کار تحقق زیارت بامعرفت خواهد بود.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به آیات ابتدایی سوره مبارکه صف به این هشدار خداوند نسبت به افرادی که به حرفشان عمل نمی‌کنند اشاره کرد و گفت: برخی از مسلمانان به پیامبر (ص) می‌گفتند هر اتفاقی که در جنگ بیفتد ما پشت به دشمن نمی‌کنیم؛ ولی در جنگ اُحُد پا به فرار گذاشتند و مشکلاتی را برای سپاه اسلام به وجود آوردند.

سعیدی با بیان اینکه سخن انسان اگر مبتنی بر باور باشد در عمل نیز متجلی می‌شود، افزود: خداوند در این آیات همان‌طور که افرادی که به گفته‌های خود عمل نمی‌کنند را سرزنش می‌کند از افرادی که پای حرف خود محکم می‌ایستند نیز قدردانی کرده و می‌فرماید خداوند آنان را دوست دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار