اجرای طرح بانک امانت تجهیزات پزشکی در میبد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان میبد، از اجرای طرح بانک امانت تجهیزات پزشکی از سوی جمعیت هلال احمر در این شهرستان خبرداد.

شجاع الدینی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان میبد گفت: طرح بانک امانت تجهیزات پزشکی در هلال احمر آغاز شده است و به خیرین رسیدی را اهدا می‌کنیم که در طرح بانک امانات تجهیزات پزشکی خود از جمله دستگاه‌های ویلچر، واکر، عصا، تخت بیمارستانی، مانومتر و ... را به جمعیت هلال احمر اهدا کنند و این تجهیزات بعد از تایید کارشناسان جمعیت هلال احمر در اختیار نیازمندان و مورد استفاده عموم قرار گیرد.

وی در ادامه بر توجه ویژه مردم به آموزش کمک‌های اولیه تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها نقش مهمی را در ترویج آموزش کمک‌های اولیه درجامعه می‌توانند ایفا کنند تا مردم در دوره‌های کمک‌های اولیه شرکت و مهارت‌های خود را در این حوزه افزایش دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر میبد با بیان اینکه ۳۳ دوره کمک‌های اولیه و مهارت‌های پایه با حضور ۶۹۰ نفر از داوطلبان، و ۵ دوره تخصصی نیز با شرکت ۱۵۶ نفر از داوطلبان در هلال احمر میبد صورت گرفته است گفت: اکثر فراگیران این دوره‌ها از قشر بانوان بودند.

شجاع الدینی با اشاره به ۶ هزار ۸۹۰ نفر عضو و هزار و ۴۴۱ نفر عضو فعال و هزار و ۲۰۰ نفر حائز شرایط شرکت در انتخابات مجمع گفت: با این شرایط می‌توانیم دو نماینده انتخابی در استان یزد را به خود اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه تیم امدادی هلال احمر شهرستان میبد از اول امسال تاکنون ۱۹ حادثه را پوشش دادند افزود: این حوادث شامل واژگونی و تصادف خودرو، جستجوی گمشدگان در کویر، انتقال مصدومان، کمک به اورژانس، رها سازی مصدومان از خودرو و اقدامات پیش بیمارستانی بوده است.

شجاع الدینی حضور ۲۰ نفر از داوطلبین جمعیت هلال احمر در ایام نوروز از ۲۴ تا ۱۵ اسفند برای خدمات رسانی در نوروزگاه‌ها و کمک به ۱۲۶ مددجو بیماران بی بضاعت با ۳۷۲ میلیون تومان را از دیگر فعالیت‌های هلال احمر عنوان کرد. در پایان این نشست به خبرنگاران جعبه کمک‌های اولیه اهداء شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار