نیروگاه شیروان بر مدار تولید؛ آمادگی برای تولید برق کشور

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان شیروان گفت: این واحد نیروگاهی ۲ درصد از برق کشور را تامین می‌کند و تعمیرات واحدهای آن به پایان رسیده و آماده تامین برق کشور است.

حامد اسماعیلی   اظهار کرد: ۲ واحد از واحدهای نیروگاه در حال تعمیر اساسی است که تا پایان اردیبهشت ماه وارد مدار می شوند و با حداکثر توان برق استان را در پیک مصرف تابستان تامین خواهد کرد.

وی افزود: تعمیرات این نیروگاه در حال حاضر پایان یافته است و در این راستا از نیروها و شرکت های بومی استان و شهرستان استفاده شد و خروجی خوبی را برای نیروگاه داشته است.

اسماعیلی یادآور شد: تعمیرات اساسی نیروگاه در واحد پنج و ۶ در حال انجام است که با ۱۵ مگاوات ساعت افزایش کاری، برای سال جدید وارد مدار خواهد شد.

وی بیان کرد: سال گذشته ۶ میلیون و ۵۰۰ مگاوات ساعت نیروی برق تولید شد که امسال پیش بینی می شود این رقم ۲۵ درصد افزایش یابد.

اسماعیلی اضافه کرد: نیروگاه سیکل‎‌ترکیبی شیروان با ظرفیت تولید یکهزار و ۴۳۴ مگاوات شامل ۶ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی و سه واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی فعال است.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان شیروان ادامه داد: توان تولید اسمی برق نیروگاه یک هزار و ۴۳۴ مگاوات است که اکنون حدود ۳۰۰ مگاوات از این ظرفیت در حال تعمیرات اساسی است و حدود یکهزار و ۱۰۰ مگاوات تولید در این مجموعه انجام می‌شود.

به گفته او، نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با مصرف ۴۵ هزار مترمکعب در ساعت گاز و ۴۴ هزار مترمکعب گازوئیل در واحدهای گازی و مصرف روزانه هشت تا ۱۵ لیتر بر ثانیه آب، ۲ درصد برق کشور را تامین می‌کند.

وی بیان کرد: سیکل ترکیبی شیروان مجوز مصرف آب تا ۶۰ لیتر بر ثانیه را دارد، اما به‌ دلیل ارتقای تجهیزات و بسته بودن سیکل مصرف آب، جزو سه نیروگاه برتر کشور در مصرف پایین آب است.

  نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شیروان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.