استاندار خراسان شمالی:

یاد رئیس جمهور شهید در دل‌ها خواهد ماند

استاندار خراسان شمالی گفت: امروز می‌دانیم که کوهی از تجربه و تدبیر در حوزه‌های مختلف را از دست داده ایم و یاد او در دل‌ها خواهد ماند.

استاندار خراسان شمالی با حضور در برنامه‌ی رصد صدا و سیما، مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان و عنایت ویژه وی به خراسان شمالی را یادآورشد و گفت: در حوزه‌ی آب وقتی مشکلات استان بیان شد، مهرابیان وزیر نیرو را مامور بررسی میدانی موضوع کرد و متعاقب آن انتقال آب سرانی به داخل استان را مصوب کردند که امروزه این پروژه با ۵ هزار میلیارد تومان آغاز شده است و بسیاری از مشکلات آبی ۴ شهرستان را رفع خواهد کرد.
محمدرضا حسین نژاد همچنین ولایت مداری رئیس جمهور شهید را مورد توجه قرار داد و گفت: برخی مصوبات سفر مقام معظم رهبری از سال ۱۳۹۱تا ۱۴۰۰ مثل سد گلمندره که پیشرفت چندانی نداشتند، مورد توجه جدی رئیس جمهور قرار گرفت و با تخصیص اعتبارات لازم، طرح‌ها پیشرفت خوبی کردند و سد بیدواز تکمیل شد و سد گلمندره به آبگیری رسید.
وی توجه جدی رئیس جمهوری به امور زیربنایی، عمرانی، حمل و نقل را تشریح کرد و گفت: اعتباراتی که رئیس جمهور در استان ما به این امور اختصاص داد به مراتب بیشتر از سایر استان‌ها بود.
استاندار از ویژگی‌های مدیریتی رئیس جمهور هم اشاره کرد و افزود: ایشان‌مشکلات استان را بی واسطه از استانداران می‌شنید و معمولا استاندار و نمایندگان را با هم به حضور می‌پذیرفت تا این مشکلات را هم از نماینده‌ی دولت در استان و هم از نماینده مردم شنیده باشد.
حسین نژاد ادامه داد: رئیس جمهور اختیارات استانداران را افزایش داد و نشست استانداران با وزرا را هر سه ماه یک بار برگزار می‌کرد تا مشکلات در همان جلسات تدبیر شوند.
حسین نژاد بیان داشت: حذف ارز ترجیحی و اصلاحات اقتصادی ایشان موجب افزایش قیمت‌ها بود، اما این امر بنا به نظر اقتصاد دانان همه دولت‌ها باید انجام می‌شد و این شجاعت در وجود ایشان بود و از طرفی اعتبارات پروژه‌های عمرانی نیز با این اصلاحات، تامین شد و نتیجه آن به نفع ملت است.
به گفته استاندار خراسان شمالی رئیس جمهور شهید محور وحدت بود و همه‌ی صدا‌ها را می‌شنید، ولایتمدار بود، در حوزه‌های حقوقی و کارشناسی صاحب نظر بود و به گفتگو‌های تخصصی اهمیت می‌داد، در شورای عالی مسکن، شورای عالی محیط زیست و ... شخصا حضور موثر و کارساز داشت و خستگی ناپذیر بود.
استاندار در تشریح مهمترین دستاورد‌های دولت نیز بیان کرد: اقتصاد، رشد ۴ درصدی پیدا کرد، رشد نقدینگی کاهش یافت، نرخ بیکاری کاهش یافت، دریافت مجوز‌های کسب و کار تسهیل شد، از قاچاق و به ویژه قاچاق گسترده‌ی آرد جلوگیری شد، ارز ترجیحی حذف شد، ایران در سازمان‌های بین المللی شانگهای و بریکس عضو شد، جایگاه ایران در عرصه‌های بین المللی ارتقا یافت، فشار‌های تحریمی را شکست و همگرایی منطقه‌ای ایجاد کرد و نتیجه گفتمان بین المللی او خیزش‌های ضد استکباری امروز آزادگان جهان است.

برچسب ها: استاندار ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.